Italia lucrează la un plan privind extinderea cu şase luni - până în 15 iunie - a termenului limită pentru achitarea împrumutului Alitalia, în valoare de 900 de milioane de euro, menit să menţină operatorul aerian pe linia de plutire, în timp ce se caută un posibil cumpărător, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Alitalia, companie care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă, a fost plasată sub administrare specială în mai anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor.
Procesul de vânzare al Alitalia, unde compania Etihad Airways din Abu Dhabi deţine o participaţie de 49%, a fost întârziat din cauza incertitudinilor provocate de alegerile generale.
Orice extindere a termenului limită pentru achitarea creditului punte ar putea irita Comisia Europeană (CE), care deja verifică dacă împrumutul acordat Alitalia încalcă reglementările UE privind concurenţa.
Reprezentanţii Alitalia nu au comentat informaţia.
Noul ministrul italian al Transporturilor, Danilo Toninelli, a afirmat recent că Executivul vrea ca statul să deţină majoritatea acţiunilor operatorului aerian. Danilo Toninelli a declarat că 51% din acţiunile Alitalia trebuie păstrate de italieni, dar "cu un investitor puternic alături de ea, Alitalia trebuie să redevină un operator aerian veritabil".
Gianfranco Battisti, şeful companiei italiene de căi ferate Ferrovie dello Stato (FS), a declarat luna trecută că Alitalia ar putea fi o oportunitate pentru compania feroviară de stat, deoarece s-ar putea realiza reduceri de costuri în domeniul achiziţionării biletelor şi a rutelor. Totuşi, vineri Battisti a afirmat că Ferrovie dello Stato nu se concentrează în acest moment pe "participaţii financiare în alte companii".