Începând de la 1 septembrie 2014, Jan Ptacek va ocupa funcţia de director general al Renault Commercial Roumanie, entitate care asigură comercializarea pe piaţa din România a mărcilor Dacia, Renault şi Nissan, transmite un comunicat remis redacţiei.
Jan Ptacek îl înlocuieşte în acest post pe Thomas Dubruel, care preia funcţia de director general adjunct al Renault MAIS (filiala de distribuţie a Grupului Renault din Turcia).
În vârstă de 44 de ani, de naţionalitate cehă, Ptacek are o experienţă de 20 de ani în cadrul Grupului Renault, ocupând în primii ani de carieră funcţii în marketing şi managementul reţelei comerciale din Republica Cehă şi apoi din Franţa, potrivit sursei citate.
În 2003, preia funcţia de director de Marketing al mărcii Dacia, coordonând, în acea perioadă, lansarea modelului Logan.
La sfârşitul anului 2004 s-a întors la Paris, în cadrul Direcţiei de Strategie şi Marketing a Grupului. În calitate de director al Gamei Comerciale Entry a avut, timp de patru ani, responsabilitatea strategiei de marketing a gamei Entry şi a mărcii Dacia.
În 2008 a fost numit director de Marketing al mărcii Renault pentru Rusia şi regiunea Eurasia.
La sfârşitul anului 2012 a devenit director general al filialei comerciale Renault din Ucraina.