Unul din patru atacuri financiare de tip phishing (25,76%), precum e-mail-uri frauduloase sau replicarea anumitor site-uri, astfel încât să pară autentice, înregistrate în 2016, s-au încadrat la categoria "phishing bancar", reiese dintr-o analiză de specialitate realizată de experţii Kaspersky Lab şi preluată de Agerpres.
La nivelul anului trecut, tehnologiile Kaspersky Lab anti-phishing au detectat aproape 155 de milioane de încercări ale utilizatorilor de a vizita diferite tipuri de pagini de phishing, iar dintre acestea aproape jumătate au fost tentative de a vizita pagini de phishing financiar, cu scopul de a obţine informaţii personale de la utilizatori, cum ar fi numerele de conturi bancare sau carduri de credit, numărul de asigurări sociale, datele de acces şi parolele folosite pentru a accesa serviciul de online banking.
În comparaţie cu datele din 2015, numărul de atacuri financiare de tip phishing a crescut, în 2016, cu 13,14%, reprezentând 47,48% din totalul atacurilor de phishing blocate de tehnologiile de detecţie specifice.
Potrivit cercetării, phishing-ul bancar este liderul absolut, dintre toate tipurile de phishing financiar, respectiv unul din patru atacuri (25,76%) a folosit informaţii false de online banking sau alt conţinut legat de bănci, cu 8,31% mai mare comparativ cu anul 2015.
De asemenea, proporţia de phishing cu un conţinut referitor la sisteme de plată şi magazine online a reprezentat 11,55% (+3,75% faţă de 2015), respectiv 10,14% (+ 1,09%). În acelaşi timp, phishing-ul de tip financiar detectat pe computere cu MacOS a reprezentat 31,38% din total.
Studiul citat arată: "Infractorii care distribuie phishing financiar preferă să folosească, în escrocheriile lor, cu precădere informaţii care au legătură cu bănci multinaţionale de top, sisteme de plată populare, magazine online şi sisteme de licitaţii din Statele Unite, China şi Brazilia. Lista brand-urilor folosite este aceeaşi de la an la an, pentru că ele rămân la fel de populare şi, astfel, continuă să fie o ţintă profitabilă pentru infractorii cibernetici".
Pentru a se proteja de phishing, experţii Kaspersky Lab sfătuiesc utilizatorii să ia anumite măsuri, printre care: verificarea legitimităţii site-urilor prin care se fac plăţi online, verificarea autenticităţii e-mail-urilor primite de la branduri celebre, respectiv să se evite accesarea de linkuri din e-mail-uri sau pe pagini web, dacă există dubii referitoare la autenticitatea lor.