Kaufland România anunţă că reţeaua sa de magazine este pregătită pentru Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), care va intra în vigoare de joi, 30 noiembrie 2023, conform unui comunicat de presă al companiei.
SGR are ca scop creşterea gradului de reciclare în România şi presupune introducerea unei garanţii de 50 de bani pentru fiecare recipient inscripţionat cu simbolul "Ambalaj cu garanţie" din sticlă, plastic sau metal (cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l). Clienţii vor putea recupera garanţia când returnează recipientul la un centru de colectare.
Kaufland a fost primul retailer din România care a introdus automate de colectare a ambalajelor în toate magazinele sale, încă din 2021. Astăzi, majoritatea unităţilor dispune de cel puţin două astfel de echipamente, asigurând un proces eficient şi accesibil de returnare pentru clienţi.
Investiţiile companiei de peste 16,5 milioane de euro în automatele de colectare din ultimii trei ani, evidenţiate în raportul anual de sustenabilitate, subliniază angajamentul Kaufland pentru practicile ecologice şi responsabilitatea faţă de mediu. Mai mult, în urma unei investiţii de peste 7 milioane de euro, compania plănuieşte să dubleze capacitatea de colectare şi stocare a deşeurilor pentru cel puţin alte 30 de magazine.
Reţeaua naţională cuprinde 172 de hipermarketuri echipate cu 359 de automate, unde clienţii pot returna ambalajele din PET, sticlă şi aluminiu. Cel mai mare echipament de colectare separată a deşeurilor din România se află în parcarea magazinului Kaufland Barbu Văcărescu din Bucureşti. Acesta are şase guri de colectare şi o capacitate de stocare temporară de 60.000 de ambalaje, de trei ori mai mare decât a celorlalte echipamente. În perioada următoare, Kaufland îşi propune să echipeze minimum 30 de magazine cu noi automate, prevăzute cu patru guri de colectare şi o capacitate de stocare de 40.000 de ambalaje.
Cu ajutorul automatelor, aproape 29.000.000 de ambalaje au fost colectate între ianuarie şi octombrie 2023, ilustrând succesul iniţiativei şi răspunsul pozitiv al clienţilor. Testarea sistemului în cadrul "Săptămânii Reciclării" a setat un record un record de 11.200.000 de recipiente colectate la nivel naţional, demonstrând capacitatea reţelei de a gestiona un volum mare de ambalaje.
"În calitate de unul dintre cei mai mari retaileri din România, suntem în prima linie a interacţiunii cu consumatorii. Avem responsabilitatea şi oportunitatea unică de a educa şi motiva consumatorii să participe activ la SGR. Prin diverse tactici, stimulente şi mesaje cât mai creative am reuşit să familiarizăm românii cu aceste concepte şi obiceiuri. Cu fiecare client adus în faţa unui automat de colectare am reuşit să eliminăm cel puţin un deşeu din natură." a declarat Luiza Neag, manager Sisteme de Mediu Kaufland România şi Preşedinte al Asociaţiei Retailerilor pentru Mediu.