Compania alimentară ame-ricană "Kraft Foods" Inc., a doua din lume ca mărime, se va concentra pe integrarea achiziţiilor făcute în Europa: "Cadbury" Plc din Mare Britanie şi divizia LU a societăţii franceze "Groupe Danone" SA, în defavoarea noilor preluări. Astfel, compania urmăreşte să-şi susţină creşterea în Europa.
"Nu cred că trebuie, în acest moment, să cumpărăm alte afaceri ca să creştem", a declarat Mike Clarke, preşedintele "Kraft" Europa, citat de agenţia Bloomberg. Domnia sa a adăugat: "Voi continua să accelerez ceea ce am preluat deja".
Vânzările combinate organice nete ale "Kraft" au sporit cu 3,9% în Europa, în trimestrul al doilea din 2010, în baza mărcilor Jacobs (cafea) şi Philadelphia (brânză). În America de Nord, vânzările organice au scăzut cu 1,3%.
"Kraft" a cumpărat producătorul de dulciuri "Cadbury" anul acesta, după o luptă care a durat cinci luni. Divizia de biscuiţi LU din cadrul "Danone" a fost preluată în 2007. Integrarea "Cadbury", care a făcut din "Kraft" cel mai mare producător mondial de dulciuri, va necesita "un efort semnificativ", potrivit afirmaţiilor lui Mike Clarke. Acest proces va continua până în 2011.
Oficialul companiei americane a subliniat că nu vor fi închideri viitoare de fabrici în Marea Britanie, cel puţin vreme de doi ani. "Deşi am putea decide, în viitor, fuziunea unor fabrici sau schimbarea infrastructurii de producţie, acest lucru este mai mult probabil să se întâmple în alt loc de pe continent decât în Marea Britanie", a menţionat Mike Clarke.
Competitorii "Kraft" în Europa sunt "Nestlé" SA din Elveţia şi compania anglo-olandeză "Unilever". Vânzările "Kraft" cresc în ţările din regiune, cu excepţia Greciei, unde societatea şi-a redus livrările cu aproape 8% în trimestrul al doilea.
Cifra vânzărilor "Kraft" a sporit cu 34% în Europa, în perioada menţionată, această regiune aducând aproximativ 25% din totalul vânzărilor societăţii. În America de Nord, creşterea a fost de 6,3%, iar această regiune aduce 50% din vânzările "Kraft".
Per total, cifra vânzărilor companiei a crescut cu 25% în trimestrul al doilea, la 12,25 miliarde dolari. Profitul net obţinut de "Kraft" în această perioadă a sporit cu 13%, la 937 milioane dolari.