KRUK România anunţă creşterea investiţiilor în ţară în următorii doi ani, în contextul aniversării celui mai profitabil an, al cincisprezecelea, pe piaţa autohtonă, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.
"Am înregistrat creşteri constante în cei 15 ani de activitate a Grupului KRUK în industria colectării creanţelor din România, care au culminat cu recorduri în 2021: am cumpărat peste 60 de portofolii doar pentru piaţa locală şi am ajuns să gestionăm creanţele a peste două milioane de români, de la 15.000 de clienţi, cu câţi am pornit în 2007. În plus, am procesat circa 750.000 de dosare în numele a 34 de parteneri de business. Aceste rezultate, generate şi de semnarea acordului cu UniCredit pentru achiziţionarea unui portofoliu care va aduce în piaţă o dinamică constantă de colectare şi sperăm, cât mai multe însănătoşiri în portofoliile noastre, ne determină să creştem semnificativ investiţiile în România în următorii doi ani", a declarat Cosmina Marinescu, CEO KRUK România.
Compania, care a ajuns la o cotă de piaţă de 43% în 2021 potrivit valorii investiţiilor, a semnat la finalul anului trecut un acord cu UniCredit Consumer Financing IFN pentru achiziţionarea unui portofoliu de creanţe din retail, negarantate, cu o valoare nominală totală de până la 240 milioane lei. Prin consolidarea portofoliului de parteneri cu companii de top din piaţa bancară, IFN, utilităţi şi telecom, business-ul contribuie constant la optimizarea fluxului financiar şi cash-flow la nivel macro-economic.
Tot anul trecut, filiala din România a Grupului KRUK a reuşit să dubleze numărul clienţilor care utilizează eKRUK, platforma digitală care facilitează gestionarea eficientă a datoriilor şi plata online.
"Faptul că peste 30.000 de români folosesc acum activ această platformă e o realizare importantă, în contextul în care, deşi mai mult de 80% din populaţie are acces la internet, studiile arată că doar jumătate folosesc aplicaţiile de banking şi 42% nici nu au cont bancar. Avem cele mai scăzute competenţe digitale din Europa şi, cu toate astea, peste 8.000 de clienţi şi-au plătit datoriile online anul trecut şi peste 6.000 au semnat electronic angajamente de plată, semn că strategia noastră de digitalizare a funcţionat iar românii încep să prindă încredere în instrumentele online", adaugă Liviu Costică, COO KRUK România.
Angajamentul de plată este cel mai accesat produs digital datorită faptului că persoanele cu datorii pot alege singure valoarea ratei, durata angajamentului şi data scadentă. Valoarea medie a unei rate plătite în angajament este 260 lei/lună, însă clienţii pot plăti şi integral, caz în care beneficiază de discount. Numărul clienţilor care au achitat integral datoria şi au reintrat astfel în circuitul financiar funcţional în 15 ani de activitate ai companiei se ridică la peste 500.000, iar peste jumătate dintre ei au ales soluţiile amiabile oferite.
Valoarea investiţiilor totale în digitalizare şi automatizări la nivelul companiei depăşeşte 32,5 milioane de lei şi se concentrează în dezvoltarea platfomei eKRUK, a semnăturilor electronice şi biometrice, dar şi a primului robot din piaţa de colectare, care identifică plăţile clienţilor şi le înregistrează în aplicaţia internă de management a acestora, realizată în parteneriat cu RPAbox şi UiPath.
În ce priveşte contribuţia companiei la bugetul de stat, KRUK România a returnat circa 13 milioane de lei din impozit pe profit şi aproximativ 160 de milioane de lei din impozite şi salarii, în aceeaşi perioadă.
Din 2007, anul intrării Grupului KRUK pe piaţa din România, compania a crescut numărul de angajaţi de la 15 la 615 şi îşi propune să ajungă la 650, în 2022. Vechimea medie în companie depăşeşte cinci ani şi s-a menţinut şi în perioada pandemiei, când business-ul a trecut toate operaţiunile în online în mai puţin de două săptămâni.
În acelaşi context, 25 de organizaţii non-guvernamentale au fost sprijinite de KRUK România în perioada 2012-2021, cu resurse în valoare totală de peste 2,3 milioane de lei. Printre ele se numără The Social Incubator, Junior Achievement Romania, Romanian Business Leaders, Crucea Roşie, United Way, Lumea Copiilor Speciali, Ana şi Copiii, Dăruieste Voce, Quantum Robotics, Zâmbeşte Împreună Învingem, Regina Maria şi Hope and Homes for Children. Compania are în vedere direcţionarea sumei de 125 de mii de lei în anul 2022 pentru susţinerea eforturilor de educaţie financiară a peste 5000 de tineri din România.