Din ce în ce mai mulţi români apelează la serviciile designerilor de interior în proiectele de amenajare ale locuinţelor, însă raportul calitate-preţ rămâne elementul decisiv în achiziţionarea produselor, susţin reprezentanţii Kuma România (producător local de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării), într-un comunicat trimis astăzi redacţiei.
Oana Toader, Business Developer Kuma România, a declarat: "În 2014, am remarcat o creştere a importanţei acordate design-ului atât în cazul locuinţelor individuale, cât şi proiectelor de mai mare anvergură, cum sunt mall-urile sau clădirile de birouri. Astfel, peste 10% dintre români apelează la specialişti (arhitecţi sau designeri de interior) şi respectă indicaţiile acestora legate de produsele recomandate, comparativ cu anii trecuţi, când alegerile se bazau pe preferinţele personale, fără să ţină cont de părerea unui consultant în domeniu".
Raportul calitate-preţ rămâne, totuşi, criteriul principal de alegere, iar românii se află tot mai des în căutarea unor produse certificate, rezistente şi durabile, deoarece au învăţat importanţa acestor aspecte şi au înţeles că un produs ieftin aduce cu sine şi probleme în ceea ce priveşte calitatea, se mai arată în comunicat
"În cazul lavoarelor, posibilitatea de a personaliza forma şi dimensiunea acestora, precum şi varietatea gamei de culori, design-ul deosebit şi rolul funcţional al produsului, sunt cele mai importante criterii care determină comportamentul de achiziţie al românilor", a subliniat Oana Toader.
Potrivit Kuma România, criteriile de achiziţie diferă şi în funcţie de tipologia proiectului. Astfel, pentru segmentele office şi hotelier, clienţii doresc, în primul rând, lavoare cu dimensiuni pe comandă şi forme atipice. Pentru băile publice, se mizează pe blaturi generoase şi boluri multiple, cu mai multe baterii. În cazul spitalelor, cerinţa obligatorie este igiena, unde specialiştii Kuma recomandă produse cu suprafeţe speciale, tratate antibacterian.
"Spaţiile publice necesită produse cu proprietăţi superioare, care să reziste bine uzurii cauzate de folosirea intensivă. Folosind un produs de calitate inferioară, economia făcută iniţial la achiziţie dispare rapid dacă produsul necesită reparaţii sau înlocuire", a mai spus Oana Toader.
La final de an, portofoliul Kuma România a crescut cu diverse proiecte, două dintre cele mai importante fiind amenajările pentru Centrul de Afaceri din Piteşti şi Sala Polivalentă din Cluj. Conform companiei, ambele proiecte au fost derulate prin intermediului unui nou dealer - Bravo Group.
Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată în producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică, blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării. Kuma a inaugurat prima linie de producţie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 firma să se mute în Băneşti, odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro. La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, ajungând în 2013 la 3 milioane de euro. Printre principalele proiecte în care s-a implicat firma, se numără lanţuri hoteliere de 4 şi 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Băneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), terminalul nou din Aeroportul Otopeni etc.