Compania Bosch a încheiat anul fis-cal 2018 cu vânzări consolidate în ţara noastră în valoare de 2,1 miliarde lei (452 de milioane de euro), înregistrând o creştere de aproape nouă procente în comparaţie cu anul precedent. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde lei (1,2 miliarde euro), reprezentând o creştere de 29 de procente faţă de anul anterior. "Afacerea Bosch în România s-a dezvoltat, din nou, foarte bine în 2018, în ciuda condiţiilor de piaţă pline de provocări din anul anterior", a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL şi reprezentantul Grupului Bosch în România, în cadrul conferinţei anuale de presă de ieri. Acesta a adăugat: "În 2019, la 25 de ani de la deschiderea subsidiarei sale în România, Bosch continuă să îşi consolideze poziţia solidă în ţară, prin extinderea operaţiunilor. În plus, în acord cu valorile noastre de sustenabilitate şi responsabilitate, am decis să înfiinţăm Fundaţia Bosch România, care ne va oferi cadrul potrivit pentru a intensifica activităţile noastre caritabile şi a fi mai aproape de beneficiari". Ţinând cont de provocările tot mai mari din mediul economic în 2019, compania se aşteaptă la o creştere moderată în toate sectoarele de activitate din ţara noastră, în acest an.
Numărul angajaţilor Bosch din Româ-nia a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018, reprezentând o creştere anuală de 19 procente. Compania se aşteaptă ca acest număr să crească în 2019, după ce, în prezent, la Bosch lucrează peste 8000 de persoane.
• Circa 120 milioane euro, investiţi în unităţile de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj
Compania a investit în ţara noastră aproximativ 555 de milioane de lei (circa 120 milioane de euro) în 2018 - în special în dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj.
Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj, şi-a mărit capacitatea cu o doua unitate de producţie, potrivit reprezentanţilor Bosch. Compania a investit aproximativ 45 de milioane de euro în noua hală de producţie, care se întinde pe o suprafaţă de 43.400 de metri pătraţi. În Cluj, Bosch produce, din 2013, printre alte produse auto electronice, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, dar şi sisteme electronice de siguranţă, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a livrat peste 150 de milioane de piese auto de înaltă calitate clienţilor internaţionali.
De asemenea, unitatea de producţie din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2018, atât în ceea ce priveşte producţia, cât şi infrastructura. Datorită cererii mari, compania şi-a crescut capacitatea de producţie pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen, componente pentru controlul transmisiei şi senzori pentru emisiile de oxizi de azot. În plus, în acest an, Bosch va inaugura o nouă clădire de birouri şi laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajaţi. Tot în 2019, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic, cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi. Ca o recunoaştere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj va deveni unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru producţia senzorilor de detonaţie, începând din anul 2020.
Bosch desfăşoară activităţi de cercetare şi dezvoltare în România încă din 2013. Centrul de Inginerie Cluj este o organizaţie tânără şi dinamică, unde ingineri talentaţi lucrează la proiecte cu tehnologie de ultimă oră, cum ar fi conducerea automatizată, mobilitatea electrică şi conectată, precum şi Internetul lucrurilor. Locaţia de R&D a înregistrat o creştere rapidă în ultimii ani. În prezent, aproximativ 570 de angajaţi lucrează în sediile centrului de inginerie din Cluj. Bosch va inaugura aici propria clădire a Centrului de Inginerie, la începutul anului 2020. Compania a investit 25 de milioane de euro în noua clădire de birouri, care face parte dintr-un campus modern de software.
• BSH Electronice - de 20 de ani pe piaţa noastră
În cadrul sectorului Soluţii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat o creştere de două cifre, în anul precedent. Reţeaua de parteneri auto Bosch a numărat peste 350 de service-uri auto în România în 2018. În plus, sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregis-trat o creştere anul trecut, vânzările diviziei Termotehnică din cadrul Bosch continuând să crească în 2018, bazându-se pe centrale termice în condensare pentru clădiri rezidenţiale şi cazanele de abur industriale. În 2019, Bosch Termotehnică plănuieşte să lanseze pe piaţa din România produse noi precum aparate de aer condiţionat sau centrale murale electrice.
Totodată, divizia Scule electrice a înregistrat o evoluţie pozitivă de două cifre în 2018, în special în cadrul segmentului de scule profesionale şi telemetre, care au câştigat cotă de piaţă mai mare. BSH Electrocasnice a continuat tendinţa ultimilor ani, reuşind să aibă o creştere de două cifre. În acest an, BSH sărbătoreşte 20 de ani de la intrarea pe piaţa locală. Compania a lansat, recent, ecosistemul Home Conn-ect, care permite utilizatorului să controleze echipamentele electrocas-nice din întreaga casă: de la maşina de spălat, până la cuptor. Prin intermediul aplicaţiei Home Connect, utilizatorul are acces la toate informaţiile, în orice moment, şi poate integra diferite dis-pozitive şi mărci, atât în interiorul locuinţei, cât şi în afara acesteia, folosind router-ul Wi-Fi existent.
Bosch Service Solutions din Timişoara, care furnizează servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 18 limbi, a înregistrat din nou o creştere de două cifre în 2018. Relocarea în noua clădire de birouri în centrul oraşului Timişoara reprezintă un pas important pentru dezvoltarea companiei în România, subliniază reprezentanţii Bosch. Compania şi-a creat propria academie internă în Timişoara, un centru educaţional care oferă instruire pentru angajaţii actuali sau potenţiali. Din 2018, Bosch Service Solutions Timişoara a introdus în portofoliul său RPA (Robotic process automation), un software care poate fi programat să efectueze sarcini de bază în cadrul aplicaţiilor, devenind un asistent digital pentru angajaţi.
Bosch investeşte în educaţie şi în dezvoltarea profesională a angajaţilor săi, în conformitate cu filozofia "lifelong learning". De exemplu, în Timişoara, aproximativ 120 de persoane au participat în 2018 la unul dintre programele de dezvoltare ale Academiei Bosch: "Bosch 4 Beginners", "Junior Accounting Program", "Essential Managerial Toolkit", pentru managerii aflaţi la început de carieră, sau "Development Program for Middle Management". La Centrul de Training din Cluj, o echipă de specialişti a livrat anul trecut aproximativ 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea profesională şi personală a angajaţilor Bosch. Grupul Bosch în România dezvoltă permanent programe care susţin relaţia dintre educaţie şi mediul de afaceri. Peste 700 de studenţi au participat anul trecut la programe specifice în sediile Bosch din România. Compania a continuat, în 2018, cu cea de-a doua ediţie a programului de masterat în domeniul ingineriei electrice şi a cursului de conducere autonomă, derulate în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. În acest an, Bosch va lansa un nou program de masterat intitulat "Sisteme de management şi control ale autovehiculelor", în parteneriat cu aceeaşi universitate.
Bosch: "Toate cele 400 de locaţii Bosch de la nivel global vor fi neutre în materie de emisii de CO2, din 2020"
Grupul Bosch estimează o încetinire a creşterii economice globale, în 2019. În ciuda mediului dificil din industriile şi regiunile care sunt importante pentru companie, Bosch se aşteaptă ca vânzările sale din anul curent să depăşească uşor nivelurile din 2018. Indiferent de perspectivele pe termen scurt, compania îşi intensifică eforturile de a combate schimbările climatice şi de a îmbunătăţi calitatea aerului.
Dr. Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, a precizat: "Schimbarea climatică nu este o poveste ştiinţifico-fantastică, se întâmplă cu adevărat. Dacă luăm în serios Acordul de la Paris, atunci iniţiativa privind clima nu trebuie să fie privită doar ca un obiectiv pe termen lung. Aceasta trebuie să aibă loc aici şi acum. De asemenea, luăm în serios preocupările oamenilor pentru o calitate mai bună a aerului din oraşe. În calitate de lider în inovaţii, dorim să furnizăm soluţii tehnologice pentru probleme ecologice".
Bosch îşi intensifică eforturile să reducă emisiile de CO2. "Vom fi prima companie industrială importantă care va atinge obiectivul ambiţios de neutralitate în materie de emisii de CO2 într-o perioadă de puţin peste un an", a anunţat Denner, precizând că toate cele 400 de locaţii Bosch la nivel global vor fi neutre în materie de emisii de CO2, din 2020.