La ARO Cîmpulung a fost reluată parţial producţia, iar în prezent se lucrează la o comandă de stat, au declarat, ieri, reprezentanţi ai firmei, citaţi de Rompres. Din cauza unor probleme organizatorice, pe care noul patron al ARO, concernul american Cross Lander, şi-a propus să le rezolve în primele două luni ale anului curent, în prezent se lucrează doar în sec-ţia montaj, unde sunt pregătite pentru Ministerul român al Educaţiei şi Cercetării 18 din cele 66 de autovehicule şcolare achitate în avans de minister.
Tot în această perioadă se lucrează la realizarea colecţiilor pentru Brazilia, 72 de unităţi fără motor, acestea urmînd să fie echipate cu motoare în ţara de destinaţie. Totodată se pre-gătesc colecţii mai simple, şasiu plus caroserie netapiţată, avînd ca destinaţie Rusia, ţară în care ARO Cîmpulung şi-a propus să reia livrările de maşini.
Noul proprietar al ARO, compania Cross Lander, intenţionea-ză să producă la ARO Cîmpulung un nou model de autoturism de teren - Cross Lander 244x - aflat în prezent în faza de prototip, cu motorizare Ford, preţul acestuia ridicîndu-se la 17.900 dolari.
Noul autoturism va păstra designul modelelor ARO, va avea un motor de 4 litri cu şase cilindri în V şi cinci viteze. Capacitatea totală a motorului va fi de 90 de litri, iar consumul mediu va fi de circa 20 l/100 km. Compania Cross Lander intenţionează ca într-o primă fază să vîndă între 6.000 şi 10.000 de astfel de autoturisme pe piaţa americană, cifrată la 17 milioane autovehicule pe an.
"Avem acum o sută de dealeri în SUA şi comenzi de 2.000 de bucăţi. Acesta este doar începutul", a afirmat preşedintele Cross Lander, John Perez.
Preşedintele Cross Lander a precizat că autoturismele ARO vor putea pătrunde pe piaţă, în ciuda concurenţei din partea Ford, Toyota, General Motors, care deţin cote mari pe piaţa americană, într-o nişă de piaţă unde nu pot pătrunde foarte mulţi, deoarece nu pot fabrica un vehicul cu o asemenea motorizare, atît de solidă şi la un asemenea preţ.