Mai multe hostess aduse de Greenpeace au stropit cu petrol câteva maşini de lux, astăzi, la şase luni de la explozia platformei petroliere Deepwater Horizon, pentru a marca lansarea raportului intitulat "Evitarea dezastrelor legate de petrol (Steering Clear of Oil Disasters)", se arată într-un comunicat de presă transmis redacţiei.
Imitând prezentările din expoziţiile auto, mai mulţi activişti au plasat trei automobile de lux de capacitate mare în faţa biroului din Bruxelles a ACEA (Asociaţia Europeană a Constructorilor de Maşini), pe care ulterior le-au mânjit cu petrol pentru a trage un semnal de alarmă asupra unuia dintre cei mai mari consumatori de petrol la nivel mondial - transportul.
Specialistul Greenpeace pentru politica UE privind transporturile, Franziska Achterberg, a declarat: "Companiile de carburanţi alimentează cursa periculoasă a extracţiei de petrol din surse maritime, din zona arctică şi din alte zone neconvenţionale, vulnerabile. La rândul lor, producătorii de maşini încetinesc în mod deliberat trecerea la tehnologiile nepoluante, jucând astfel un rol important în producerea dezastrelor precum cel din Golful Mexic. Singura garanţie împotriva acestor dezastre ecologice este eliminarea cererii pentru petrol obţinut în condiţii de risc."
Raportul independent realizat de Greenpeace, "Evitarea dezastrelor legate de petrol", demonstrează că dacă UE impune o serie de standarde progresive în privinţa emisiilor de CO2 pentru autoturisme şi furgonete, de urmat până în 2030, la acel moment consumul european de petrol va fi redus cu 8% faţă de cel estimat în mod normal. Acest pas ar elimina complet nevoia de import pentru petrol extras din surse riscante, ar reduce emisiile de carbon ale Europei cu 186 de milioane tone şi ar atrage după sine economisirea a 42 miliarde de dolari anual din importurile de petrol.
Greenpeace cere Parlamentului European să recunoască legătura dintre eficienţa autoturismelor şi extracţia de petrol din surse riscante şi să înăsprească standardele propuse pentru emisiile de CO2 la maşini mari (furgonete, SUV-uri) în cadrul sesiunii plenare de vot, care urmează să aibă loc la data de 23 noiembrie.