Lamborghini ar putea vinde 10.000 de maşini în acest an, pentru prima dată, a declarat CEO-ul său, în timp ce producătorul de maşini sport de lux a raportat o creştere a profitului şi a veniturilor pentru prima jumătate a anului, transmite Reuters.
Marca italiană, o subsidiară a companiei germane Volkswagen, a vândut 5.341 de maşini între lunile ianuarie şi iunie, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Statele Unite au fost cea mai mare piaţă unică a mărcii, cu 1.625 de livrări.
Preşedintele şi CEO-ul Stephan Winkelmann a spus că nu a fost uşor de făcut previziuni din cauza incertitudinilor pieţei, inclusiv legate de materiile prime, dar a adăugat că vânzarea a 10.000 de maşini în acest an este "un obiectiv fezabil".
"Nu este ceva pe care suntem obligaţi să îl realizăm, dar este important să arătăm care este starea de sănătate a companiei şi cât de mare este dorinţa (clienţilor) de a ne cumpăra maşinile", a spus Winkelmann.
Susţinută de succesul SUV-ului său Urus, care costă în jur de 200.000 de euro (219.900 USD) înainte de impozitare, Lamborghini şi-a extins producţia în ultimii ani, bazându-se pe cererea solidă din partea iubitorilor de maşini bogaţi.
Compania a livrat peste 9.200 de vehicule în 2022.
Rivala Ferrari, al cărei sediu se află la mai puţin de 40 km distanţă, a livrat peste 13.200 de maşini anul trecut.
În prima jumătate a anului, veniturile Lamborghini au crescut cu 6,7%, până la 1,42 miliarde de euro, iar venitul operaţional a avansat cu 7,2%, până la un record de 456 de milioane de euro, a spus compania.
Lamborghini investeşte 1,9 miliarde de euro până în 2027 în trecerea la maşini hibride şi electrice, dar sunt aşteptate alte investiţii.
Producătorul auto a prezentat la începutul acestui an primul său model hibrid plug-in, Revuelto, care s-a alăturat maşinii sport Huracan în 10 cilindri şi Urus în gama sa actuală.
Gama va deveni complet hibridă anul viitor cu noul Urus şi o nouă maşină sport care va înlocui Huracan.
Lamborghini plănuieşte să lanseze primul său model complet electric în 2028, la trei ani după primul automobil electric promis de Ferrari, urmat de o versiune electrică a lui Urus în 2029.
"Ceea ce contează este să fim acolo la momentul potrivit, când ştim că suntem la cel mai bun nivel şi piaţa este pregătită", a spus Winkelmann.
El a adăugat că utilizarea aşa-numitelor e-fuels era o opţiune, dar numai pentru modelele de maşini sport ale mărcii.
Dar orice decizie cu privire la posibilele modele alimentate cu combustibil electronic pentru următorul deceniu ar depinde de reglementările viitoare în diferite părţi ale lumii, nu numai în Europa, a spus Winkelmann.