Cel mai mare producător italian de cafea, "Luigi Lavazza" SpA, va direcţiona către SUA, anul acesta, peste o treime din bugetul său destinat investiţiilor, compania urmărind să-şi tripleze livrările din Statele Unite, unde realizează mai puţin de 10% din vânzări.
"Lavazza" ţinteşte investiţii de "peste zece milioane de dolari" în SUA, în 2015, conform vicepreşedintelui companiei, Giuseppe Lavazza, citat de Bloomberg. Totalul fondurilor prevăzute pentru investiţiile companiei este de circa 30 de milioane de dolari.
"Lavazza" vrea să aibă beneficii din creşterea celui mai mare consumator mondial de cafea la nivel mondial (SUA). În 2014, "Lavazza" a realizat, în SUA, vânzări de numai 100 de milioane de dolari, pe o piaţă care valorează aproape 12,8 miliarde de dolari. Compania urmăreşte să dubleze această cifră a vânzărilor sale până în 2018.
"Prezenţa noastră devine mai relevantă în SUA, la nivel vedere naţional", a spus Lavazza, strănepotul fondatorului companiei. Anul acesta, compania italiană a intrat pe piaţa din Florida, iar anul viitor îşi va distribui produsele şi în Texas.
"Lavazza", societate înfiinţată în 1895, va continua să caute parteneriate strategice cu restaurante, hoteluri şi cafenele, potrivit lui Giuseppe Lavazza, care a menţionat că exclude perspectivele unei oferte publice iniţiale.
"Lavazza" a lansat, în iulie, o ofertă pentru preluarea brandului de cafea Carte Noire. O astfel de afacere va face ca Franţa să devină cea de-a doua piaţă a companiei, în urma Italiei.
"Avem suficiente lichidităţi ca să ne finanţăm expansiunea şi achiziţiile", a mai spus Lavazza, adăugând că societatea vrea să rămână independentă.
Piaţa cafelei din SUA este dominată de giganţi precum "Keurig", "Starbucks" Corp. şi "Nestlé" SA.