Lenovo sarbatoreste astazi a 15-a aniversare a notebook-ului ThinkPad - unul dintre cele mai deosebite dispozitive personale de computing aparute în ultimele doua decenii. De la conceperea sa, în anul 1992, ThinkPad a cladit o adevarata traditie a excelentei, bucurându-se de încrederea celor mai exigenti profesionisti, datorita caracteristicilor sale performante, durabilitatea ridicata si design-ul aparte.
"Aceasta aniversare nu este doar o marturie a design-ului special si a performantelor ridicate ale notebook-ului ThinkPad, ci si concretizarea dorintelor numerosilor iubitori de ThinkPad, care sunt alaturi de noi de atâtia ani," a declarat Fran O"Sullivan, Senior Vice President, Lenovo Product Group. "ThinkPad este produsul nostru emblematic, însa a devenit si un simbol al inspiratiei, nu numai pentru Lenovo, ci si pentru milioane de clienti ai nostri, care se bazeaza pe PC-urile ThinkPad pentru a realiza lucruri minunate."
Primul model ThinkPad a fost creat de un grup de zece designeri si ingineri dintre cei mai buni din întreaga lume, inspirati de Shokado bento, o cutie traditionala japoneza pentru alimente, realizata din lac negru, si de un carnetel de buzunar realizat de IBM pentru angajati, cu motto-ul corporativ "Think" (Gândeste!) imprimat pe coperta. Exteriorul sau negru, TrackPoint-ul rosu si tastatura deosebita au consolidat pozitia acestui dispozitiv în istoria activitatilor personale de computing, consacrându-l drept adevaratul notebook pentru afaceri.
Pâna la ora actuala, în întreaga lume au fost vândute peste 30 milioane de notebook-uri ThinkPad, în peste 160 de tari. ThinkPad a câstigat mai mult de 1000 de premii pentru design si tehnologie, mai multe decât oricare alt brand de notebook din lume. În 2006, ThinkPad a câstigat numai în Statele Unite peste 100 de premii acordate de industria de gen.
Lansarea pe piata a primului notebook ThinkPad - ThinkPad 700C - a marcat aparitia primului notebook cu ecran TFT color de 10,4 inci si un nou dispozitiv de indicare TrackPoint (cu bila rosie). ThinkPad avea sa îsi continue evolutia, incluzând numeroase tehnologii de pionierat, care în final au deschis calea pentru notebook-urile competitiei. De exemplu, ThinkPad a fost primul notebook dotat cu cititor biometric integrat, pentru amprente digitale, asigurând astfel un grad de securizare superior. Pâna în prezent, Lenovo a livrat pe piata peste sase milioane notebook-uri ThinkPad cu aceasta solutie inovatoare de securizare. Industria IT a adaptat multe dintre aceste tehnologii, transformându-le în caracteristici standard pentru utilizatorii de dispozitive mobile de computing din întreaga lume.
Alte premiere remarcabile oferite de ThinkPad sunt si cele de mai jos:
Primul notebook dotat cu o tastatura cu sapte rânduri
Primul notebook cu CD-ROM/DVD ROM integrat
Primul ThinkLight - un sistem de iluminare "pentru noapte", care sa lumineze tastatura
Primul notebook cu functii integrate wireless LAN certificate Wi-Fi
Primul notebook cu o greutate mai mica de 1,3 kilograme, dar cu tastatura de marime normala
Primul notebook cu chip de securizare încorporat
Primul notebook certificat de Trusted Computing Platform Alliance
Primul notebook cu cititor biometric integrat pentru amprente digitale
Primul notebook cu durata de viata extinsa a bateriei, ajungând pâna la 11 ore
Despre Lenovo
Lenovo este dedicat realizarii celor mai bune PC-uri din lume. Modelul de afaceri al Lenovo se bazeaza pe inovatie, eficienta operationala si satisfactia clientilor, concentrându-se si asupra investitiilor pe pietele emergente. Formata în urma achizitionarii de catre Lenovo Group a fostei Divizii de Personal Computing a IBM, compania dezvolta, creeaza si lanseaza pe piata mondiala produse si servicii de tehnologie fiabile, de înalta calitate, sigure si usor de utilizat. Lenovo detine importante centre de cercetare în Yamato - Japonia; Beijing, Shanghai si Shenzhen - China; Raleigh - Carolina de Nord.