Retailerul român de optică, Lensa, a încheiat anul 2023 cu o reţea de 85 de magazine şi cu venituri de aproape 207 milioane de lei. Lensa a inaugurat anul trecut 45 de magazine noi, dintre care patru au fost deschise în Republica Moldova, iar restul în România, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, în 2023, Lensa a consemnat o creştere a cifrei de afaceri de 54%, principalele categorii cu cea mai mare pondere fiind în continuare ochelarii de vedere, care au generat 76% din vânzări, urmaţi de ochelarii de soare, cu o pondere de 10% din totalul veniturilor. Celelalte categorii de produse, precum ochelarii pentru sport, ochelarii pentru calculator, lentilele de contact de vedere şi colorate, dar şi accesoriile au generat 14% din veniturile companiei.
"Rămânem dedicaţi excelenţei şi ne propunem ca pe viitor, din poziţia de lideri, să depunem toate eforturile necesare pentru a le oferi clienţilor noştri produse de excepţie şi tehnologii de ultimă oră pentru toate nevoile de optică", a declarat Daniel Crăciun, CEO şi fondator Lensa, se arată în comunicat.
Anul trecut, Lensa a continuat strategia de expansiune accelerată şi a investit 30 de milioane de lei faţă de cele 10 estimate la început de an şi a ajuns şi în alte 14 oraşe din România, pe lângă cele în care compania era prezentă deja. Printre acestea, se numără Satu Mare, Piatra Neamţ, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe şi altele. În 2023, Lensa a marcat şi prima trecere peste graniţele României şi a inaugurat patru magazine în Chişinău, Republica Moldova. Astăzi, compania dispune de o suprafaţă totală comercială de 10.627 mp, cu 23 de magazine stradale şi 62 de magazine situate în mall-uri şi centre comerciale, informează comunicatul.
La finalul anului trecut, echipa Lensa era formată din circa 800 de persoane, iar compania le oferise clienţilor încă 927 de mii de consultaţii optometrice gratuite, pe lângă cele 1 milion de consultaţii oferite gratuit în anii precedenţi, relatează comunicatul.