LEVENTE GALL, WEBEYE: "Managementul flotelor auto ne-a adus o creştere permanentă a afacerilor din ţară"

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 25 martie 2015

"Managementul flotelor auto ne-a adus o creştere permanentă a afacerilor din ţară"

"În mod paradoxal, criza a consolidat piaţa pe care activăm"

"Ne-am propus o cifră de afaceri de 2,5 milioane euro, în 2015"

Ţara noastră este o piaţă de desfacere foarte importantă pentru companiile transportatoare de marfă, ne-a declarat Levente Gall, directorul de vânzări al WebEye România, parte a companiei ungare Lambda-Com Group. Firma oferă soluţii bazate pe GPS pentru gestiunea flotelor auto, astfel încât companiile să îşi reducă nivelul costurilor operaţionale.

Domnul Gall a precizat, pentru ziarul BURSA, că venirea crizei economice a consolidat piaţa pe care activează, deoarece companiile de transport au căutat soluţii mai eficiente de GPS prin care să îşi administreze activitatea.

"La ora actuală, în ţară există peste 25 de companii de profil, majoritatea cu capital românesc şi cu care concurăm", ne-a spus directorul de vânzări al WebEye România, apreciind că toţi jucătorii care prestează aceste servicii înregistrează creşteri ale afacerilor.

În 2015, Levente Gall are în plan să atingă o cifră de afaceri de 2,5 milioane euro, "un obiectiv ambiţios, dar fezabil", după 1,68 milioane euro obţinute în 2013 şi peste 2 milioane euro atinse anul trecut.

Potrivit sursei citate, WebEye a vândut circa 1350 de echipamente de management al flotelor auto, în 2014, pe piaţa locală şi doreşte să atingă nivelul de 1.700 de soluţii vândute în 2015, odată cu extinderea activităţii şi a echipei de specialişti.

Reporter: Cum a evoluat piaţa sistemelor de management al flotelor auto în România?

Levente Gall: Eu am venit la compania WebEye şi activez pe acest segment din ianuarie 2008. Am văzut ce s-a întâmplat înainte de criză, în perioada ei, dar am observat şi evoluţia pieţei din ultimii doi ani. România este o ţară foarte importantă în ceea ce priveşte transportul de marfă şi pentru companiile care activează în acest domeniu. După intrarea noastră în Uniunea Europeană în 2007 a început o mişcare mult mai intensă a mărfurilor înspre şi dinspre Europa către noi. În mod paradoxal, criza economică a dus la consolidarea pieţei sistemelor de management al flotelor, deoarece companiile de transport au căutat soluţii mai eficiente de GPS prin care să-şi gestioneze activitatea. La ora actuală, în ţară sunt peste 25 de companii de profil, majoritatea cu capital românesc şi cu care concurăm. Din punctul de vedere al evoluţiei, cred că toţi jucătorii care prestează aceste servicii înregistrează creşteri.

Reporter: Ce aşteptări aveţi în acest an privind segmentul dumneavoastră de activitate, pe plan local?

Levente Gall: După cum ştiţi, facem parte dintr-un grup de firme cu sediul în Budapesta. Pe plan local, încercăm să acoperim cam toate zonele, regiunile atât din punctul de vedere al vânzărilor, cât şi din punctul de vedere al consultanţei tehnice, întrucât aceste sisteme WebEye sunt montate de specialiştii noştri. În Oradea am avut primul birou din România în ianuarie 2008, după care am mai deschis reprezentanţe în Timişoara, Bucureşti şi Sibiu. Mai suntem prezenţi şi în Braşov printr-un dealer partener care se ocupă exclusiv de vânzarea şi desfacerea soluţiei noastre. Începând din 2015, ne dorim să fim prezenţi în fiecare regiune a ţării.

Reporter: Care este valoarea pieţei pe care activaţi în acest moment, pe plan naţional şi internaţional?

Levente Gall: La ora actuală, este greu de estimat o astfel de valoare pentru că nu există date sau statistici. Există o concurenţă acerbă pe piaţă, fiind foarte multe companii de acest profil în ţară. Sunt mulţi competitori indirecţi, dar pot spune că nu avem o concurenţă directă pe piaţa locală, pentru că cei mai mulţi dintre ei au ca obiect de activitate doar livrarea de soluţii de GPS. Dar este o diferenţă considerabilă între o soluţie GPS de bază, respectiv de urmărire şi localizare a autovehiculelor, şi o soluţie de telematică.

Reporter: Aţi observat o creştere a interesului companiilor autohtone pentru soluţiile de telematică oferite de WebEye?

Levente Gall: Pot să vă spun că piaţa românească este foarte sensibilă în privinţa preţului acestui tip de soluţii. Foarte multe companii de profil furnizoare de GPS au pus accentul pe reducerea preţurilor, încercând să menţină şi funcţionalităţile şi beneficiile oferite. Dar, în ultima perioadă, chiar în criză, unde a contat orice detaliu pentru reducerea cheltuielilor sau economisirea banilor de către companiile de transport, fie prin scăderea numărului de angajaţi sau scăderea numărului de kilometri netarifaţi, fie prin gestionarea economică a camioanelor, toate aceste segmente au primit o atenţie sporită. Pot spune că acest trend a început în perioada 2008-2009, iar noi am avut o creştere permanentă a afacerilor de când am intrat pe piaţa din România.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi înregistrat anul trecut şi care sunt estimările dumneavoastră pentru 2015?

Levente Gall: În 2013, am avut o cifră de afaceri de 1,68 de milioane de euro în România, iar în 2014 am depăşit 2 milioane euro. Pentru acest an ne-am propus o cifră de afaceri de 2,5 milioane euro, un obiectiv ambiţios, dar fezabil.

Reporter: Câte dispozitive WebEye aţi vândut în ţară şi ce planuri aveţi pentru 2015 în acest sens?

Levente Gall: La ora actuală, în ţară avem peste 6.000 de echipamente active WebEye, plătitoare de abonament. Însă, din punctul de vedere al vânzărilor au fost mai multe dispozitive, dar au existat, totuşi, companii care au dat faliment. Anul trecut, am vândut circa 1.350 de echipamente, iar pentru 2015 ne dorim să atingem nivelul de 1.700 de soluţii vândute, având în vedere că ne dorim să ne extindem activitatea şi echipa.

Reporter: Câţi angajaţi aveţi în România şi ce planuri aveţi pentru extinderea echipei WebEye?

Levente Gall: În acest moment avem aproape 30 de angajaţi, după ce, în 2008, WebEye a pornit cu patru oameni. Având în vedere profilul companiei noastre, acela de furnizor de soluţii bazate pe GPS, numărul angajaţilor este unul considerabil. În Oradea am început activitatea, acolo este sediul central unde funcţionează toate departamentele de suport şi control al activităţii de desfacere Vom face angajări în departamentul de vânzări, care va înregistra o extindere semnificativă. De asemenea, avem în plan să mărim departamentul tehnic. Vom avea 8-10 angajaţi noi în acest an.

Reporter: Care sunt avantajele utilizării soluţiilor WebEye de către companiile cu flote auto din ţara noastră?

Levente Gall: Din fericire pentru noi, piaţa românească este plină de furnizori de soluţii GPS de bază care au doar câteva funcţii precum localizarea maşinilor, numărul de kilometri parcurşi sau viteza de deplasare. Însă, pentru a sprijini toate procesele complexe care se întâmplă într-o companie de transport este nevoie de o soluţie costisitoare. Pentru camioanele cu masa de peste 3,5 tone, este prevăzută prin lege dotarea acestora cu tahografe digitale, care înregistrează date privind timpii de conducere ai şoferilor şi alţi parametri cuprinşi într-un regulament foarte consistent, plin de reguli şi excepţii de la reguli. În opinia mea, un şofer nu are cum să înveţe toate aceste norme şi există deficienţe în ceea ce priveşte eficienţa. În acest sens, noi am dezvoltat o funcţionalitate eControl prin care conectăm soluţia WebEye de tahografele digitale şi analizăm datele în timp real, apoi le transmitem informaţiile dispecerilor implicaţi în gestionarea flotelor, astfel încât aceştia să eficientizeze activitatea de transport a maşinilor.

Reporter: Ce costuri implică integrarea acestor dispozitive în autovehiculele companiilor de transport?

Levente Gall: Oferim mai multe pachete de echipamente în funcţie de necesităţile fiecărei companii de transport. Ca investiţie iniţială, cel mai ieftin pachet costă circa 150 de euro, dar trebuie să ţinem cont de funcţionalităţile pentru siguranţa mărfurilor, mai ales în industriile care presupun transportul mărfurilor de mare valoare.

Reporter: Ce proiecte aveţi în derulare pentru dezvoltarea unor noi soluţii de telematică şi când vor fi acestea disponibile pe piaţa locală?

Levente Gall: Dezvoltăm noua aplicaţie de Driving Style, aflată la a doua versiune îmbunătăţită, care monitorizează foarte mulţi parametri tehnici ai camionului, precum turaţia motorului, schimbările de viteză sau felul în care şoferul calcă acceleraţia. Urmărim practic piciorul şoferului, pentru că numărul de frânări este relevant în economia unei curse. Analizând toate aceste date printr-un sistem de ponderare, acordăm un calificativ şoferului. Astfel, managerul de transport verifică notele şi observă care sunt şoferii săi cei mai buni, din punct de vedere economic. Este cunoscut faptul că stilul de condus poate să aducă o economie de 4-5 litri de combustibil la sută, într-o cursă care poate să ajungă la câteva mii de kilometri. Acest lucru înseamnă bani foarte mulţi pe care o companie poate să-i salveze lunar prin şoferii săi. Aplicaţia este în curs de implementare şi va fi lansată oficial în scurt timp, după ce vom realiza testele de rigoare.

Reporter: Care este strategia de dezvoltare a companiei, pe termen mediu şi lung?

Levente Gall: Ne-am propus să ne extindem şi pe alte domenii precum agricultura, astfel încât să încheiem parteneriate cu clienţi care deţin tractoare sau alte utilaje care lucrează pământul. Totodată, ne dorim să extindem activitatea şi pe sectorul de transport de persoane. Cea mai mare investiţie realizată de WebEye este inovaţia şi dezvoltarea permanentă a soluţiilor pe care le oferim, pentru că piaţa evoluează şi trebuie să ţinem pasul cu schimbările care apar la nivel internaţional. Iar cea mai valoroasă investiţie a companiei este permanenta creştere a numărului de angajaţi, asigurand o prezenţă cu personal calificat îm toate regiunile ţării.

Reporter: Cum apreciaţi evoluţia ţării noastre din punctul de vedere al industriei auto?

Levente Gall: Aici trebuie să facem o diferenţiere. În primul rând, există companiile care realizează transporturi interne, iar, din păcate pentru toată lumea, camioanele lor sunt cam învechite. În plus, taxele de drum de la noi nu sunt gândite astfel încât să stimuleze transportatorii să-şi înnoiască flota. Însă, în ceea ce priveşte transportul internaţional, care presupune curse de câteva mii de kilometri, taxele de tranzit din alte ţări sunt realizate în aşa fel că firmele sunt motivate să-şi vândă camioanele vechi pentru a le schimba cu altele noi. În ultimul an a fost o înnoire semnificativă a flotelor cu camioane Euro 6, la nivel internaţional, aceste camioane fiind lansate pe piaţă pe la începutul anului 2014. În Uniunea europeană, de exemplu, un camion de marfă nu circulă pe drumuri mai mult de 4-5 ani până să fie schimbat. La noi, firmele de transport folosesc maşinile de marfă aproximativ 7 ani până să le schimbe.

Reporter: Cum caracterizaţi nivelul infrastructurii rutiere de la noi din ţară? Cum vedeţi dezvoltarea acestui segment în următorii 10 ani?

Levente Gall: Chiar aş vrea să cred că acel Masterplan de Transport va fi realizat şi am speranţe în acest sens pentru că există o presiune foarte mare, însă infrastructura actuală este foarte slabă. Eu vin din Oradea şi ştiu că un camion de transport trebuie să treacă pe acolo, prin Arad sau prin alte graniţe. De exemplu, între Bucureşti şi Oradea nici măcar o treime din drum nu este parcursă pe autostradă de către un camion de marfă, media de viteză fiind de 40 km/h. În Occident, media de viteză este aproape dublă, de peste 80km/h. Nu ştiu de ce ne mai mirăm că investitorii străini se opresc la graniţe şi nu ajung până în centrul ţării sau spre Capitală. Sunt optimist că investiţiile prevăzute în Masterplan vor fi realizate pentru că vine o presiune foarte mare dinspre Uniunea Europeană, iar investitorii pun condiţia existenţei infrastructurii, pentru a-şi putea desface mărfurile.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. Ete, ne-am dat naibii! A ajuns si Levente Gall sa dea interviuri! In Bursa! Asta imi intareste si mai tare convingerea ca nimic n-a fost chiar asa cum stimabilul domn a descris in niste declaratii in octombrie 2014! La Oradea! Stie el despre ce e vorba! Noroc ca persoana vizata de acele declaratii n-a vrut sa se mai complice!

    1. Dane, a mai dat omul asta declaratii in Bursa? Eu acum il vad prima data, de firma am mai auzit de la colegi.

      Nu! Tocmai asta ma mira! BURSA este un ziar prea mare pentru un om atat de...mic! Nu-mi dau seama cum de l-au gasit! O fi dintr-un accident!

      Da ai scris ca a sustinut altceva in octombrie si asta m-a pus pe ganduri ca daca avea aparitie anul trecut, probabil imi aduceam aminte ca stiu despre firma pe care o reprezinta si sunt cam citit in subiectul transporturi...

      Chestia cu " octombrie" era un mesaj strict pentru el! Stie prea bine ce a facut atunci(fara legatura cu firma)

      Am inteles. Am crezut ca mi-a scapat ceva cu firma asta cu care urmeaza sa rulez un test pe niste masini. Inseamna ca nu trebuie sa am retineri.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb