Lidl România continuă să investească în comunitatea care găzduieşte festivalul Electric Castle şi pentru al patrulea an consecutiv susţine renovarea castelului Banffy din Bonţida.
Donaţia face parte din campania de încurajare a colectării selective printre participanţi, "Tu reciclează, Lidl donează", demarată împreună cu organizatorii festivalului: pentru fiecare PET sau doză de aluminiu colectată, Lidl a promis că donează 1 leu pentru renovarea castelului. Anul acesta, timp de 5 zile, participanţii la festival au colectat peste 15.000 de recipiente în cele 3 aparate de colectare selectivă automată, de trei ori mai multe decât în anul anterior. Pentru a încuraja şi pe viitor participanţii la festival să colecteze selectiv, Lidl a decis să doneze de peste 13 ori mai mult, suma finală donată ajungând la 200.000 de lei, bani care vor fi direcţionaţi către restaurarea monumentului.
Din 2019 şi până acum, Lidl România a investit în total 540.000 de lei în renovarea castelului Banffy, iar suma donată anul acesta, de 200.000 de lei, va fi folosită pentru lucrări de racordare la energie electrică şi modernizarea celei existente. Banii sunt donaţi către fundaţia Transylvania Trust, care coordonează proiectul de reabilitare a monumentului din Bonţida.
Lidl România este partener strategic al festivalului Electric Castle din 2017, iar cu fiecare ediţie, retailerul îşi propune să aducă în Bonţida o serie de facilităţi, dar şi programe menite să încurajeze un comportament sustenabil printre participanţii la festival.
"Alături de organizatorii Electric Castle, ne-am propus să reducem amprenta de carbon a festivalului printr-o serie de iniţiative, ca parte din programul Environment First. Aşadar, la cea de-a opta ediţie Electric Castle, am amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, în parteneriat cu GreenPoint Management. Cu ajutorul acestor 3 aparate, am colectat peste 15.000 de recipiente PET şi doze de aluminiu, de trei ori mai multe decât la ediţia anterioară. În plus, aşa cum i-am obişnuit pe participanţi, pentru a le facilita colectarea separată a deşeurilor reciclabile şi a resturilor menajere, am amplasat în interiorul festivalului peste 80 de astfel de puncte", a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR, Lidl România
"Facem parte din comunitatea din Bonţida şi ne bucurăm că alături de partenerul nostru, Lidl România, ne putem implica în acţiuni de sustenabilitate menite să sprijine comunitatea locală şi mediul înconjurător. În mod tradiţional, societatea s-a bazat pe sisteme liniare, în care resursele sunt produse, utilizate şi apoi eliminate. În ultimele decenii, pe măsură ce importanţa conservării resurselor şi a îmbunătăţirii rezilienţei acestora a devenit mai evidentă, ierarhia deşeurilor a început să câştige importanţă prin încurajarea întreprinderilor şi a consumatorilor să reducă, să reutilizeze şi să recicleze deşeurile. Acum accentul se pune pe adoptarea unei economii cu adevărat circulare, pentru a minimiza utilizarea resurselor şi pentru a închide bucla de consum" Andrei Dinescu, Director General Adjunct, GreenPoint Management
Demersurile Lidl România în domeniul reducerii cantităţii de deşeuri din plastic se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acţiune - de la reducerea cantităţii de plastic din ambalaje şi regândirea design-ului acestora, la reciclare şi eliminarea completă a acestui material, până la inovare şi educare în domeniu.