Liga Campionilor continua să fie o "fabrică" de bani chiar şi în pandemie. Ciuntită din cauza problemelor sanitare, competiţia rămâne la fel de atractivă pentru public, multiplele restricţii diminuează mult audienţa de pe stadion, dar o menţine la cote foarte ridicate pe cea din faţa ecranelor.
Turneul final al Ligii Campionilor la fotbal, care va fi găzduit de Lisabona între 12 şi 23 august, va avea un impact de 50 milioane euro pentru capitala lusitană, conform unui studiu al Institutului portughez de administraţie şi marketing (IPAM).
Institutul estimează că majoritatea banilor (49%) vor fi încasaţi din restaurante, cu procente mai mici din cazare (13%), călătorii (9%) şi alte activităţi turistice (5%), restul sumei fiind atrasă din publicitate, evenimente şi operaţiuni comerciale. Circa 16.000 de fani, fără bilete, vor însoţi echipele la Lisabona, la care se adaugă 3.300 de vizitatori, inclusiv jucători, staff tehnic, jurnalişti, personal pentru activităţile logistice şi invitaţi ai UEFA.
Lisabona se va bucura şi de un impact mediatic fantastic, devenind centrul fotbalului european pe durata a 12 zile. "'În contextul pandemiei, în care economiile doresc să recupereze încrederea şi în care Portugalia are turismul ca pilon decisiv al PIB-ului său, aceasta va fi campania cea mai bună pentru promovarea şi încrederea ţării în toată lumea'', a declarat profesorul Daniel Sa, care a coordonat studiul. Stadionul Da Luz va găzdui finala, semifinalele şi două sferturi din turneul Final8, iar pe arena Jose Alvalade vor avea loc două meciuri din sferturile de finală.