• Preţul include afacerea şi activele
• Liviu Simion are de achitat un credit de 2,7 milioane de euro
Criza a afectat semnificativ afacerile din toate domeniile economiei noastre şi în special din construcţii. În această perioadă, când piaţa "geme" de insolvenţe şi falimente, Liviu Simion, proprietarul "Rosim"s Unic", important distribuitor de materiale pentru amenajări interioare şi de obiecte sanitare, a decis să-şi vândă afacerea.
Domnia sa ne-a declarat: "Am mai multe variante pe care le iau în considerare. Organizez, pe 14 iulie, o licitaţie pentru vânzarea centrului de afaceri şi a halei de depozitare din Chiajna, lânga Parcul Comercial Militari. Preţul de pornire este de 4,5 milioane de euro plus TVA şi este mai mic decât cel rezultat în urma evaluării acestor active, care includ şi terenul aferent. O variantă pe care o iau în calcul este vânzarea afacerii, inclusiv a acestor active, cu un preţ negociabil de aproximativ opt milioa-ne de euro. Dacă vând mai întâi clădirea de birouri şi hala cu terenul aferent acestui complex, îmi continuu afacerea în cadrul < Rosim"s Unic >".
Proprietarul "Rosim"s Unic" ne-a explicat că înstrăinarea activelor companiei are ca scop achitarea creditului care a fost necesar construcţiei complexului din Chiajna: "Când criza a lovit puternic piaţa noastră de construcţii, am solicitat băncii diminuarea principalului. Cu greu, banca a acceptat acest lucru, şi mi-a cerut un bilet la ordin dat pe companie şi avalizat în nume personal. Practic, trebuia să garantez suplimentar acest împrumut cu averea mea personală şi nu am acceptat. Aşa că am ajuns la concluzia că merită să vând complexul de birouri şi depozitare din Chiajna pentru a achita acest credit".
"În prezent, valoarea împrumutului firmei este de 2,7 milioane de euro. Îmi achit la timp principalul diminuat şi dobânda, compania nu are datorii şi nici creanţe de recuperat".
Liviu Simion ne-a precizat că afacerea în sine are o valoare diminuată faţă de anii trecuţi. În prima jumătate a acestui an, piaţa de materiale pentru amenajări interioare a scăzut la jumătatea nivelului din primul semestru al anului trecut. "Acum ne menţinem la limită", a adăugat domnul Simion precizând că sunt foarte puţine lucrări noi comandate de investitori şi de instituţii publice. Cu noile evenimente (creşterea TVA şi reducerea salariilor bugetarilor şi a angajaţilor din companii publice), piaţa construcţiilor nu are un viitor strălucit.
Cu toate dificultăţile pieţei, "Rosim"s Unic" a încheiat 2009 cu rezultate financiare similare cu cele din 2008: o cifră de afaceri de circa 2,8 milioane euro şi un profit înainte de taxe (EBITDA) de aproximativ 480.000 de euro.
Compania a câştigat şi în acest an contracte noi, printre care o livrare de materiale în valoare totală de 150.000 de lei pentru "UTI". De asemenea "Rosim"s Unic" continuă şi în acest an contractul cu "Marami Construct", care realizează cartierul "Colina Marei" din Sinaia. În prezent, societatea este implicată în realizarea de oferte pentru mai multe licitaţii organizate de către investitori privaţi, în urma cărora se aşteaptă să câştige minim un contract mare.
Liviu Simion ne-a mai declarat: "Am reuşit să câştigăm noi parteneri la Cluj, Sibiu, Timişoara, Craiova şi Constanţa. Cred că rezultatele bune din 2009 se explică prin contractele importante încheiate şi prin faptul că am avut şi avem mare grijă cât şi pe cine credităm cu marfă. Aşa se face că acum nu am credite de recuperat şi am de plată către furnizori doar 7.000 de euro faţă de stocul de marfă pe care îl avem şi care valorează circa jumătate de milion de euro". Anul trecut, compania a finalizat proiectul apart-hotelului Alpin din Poiana Braşov, care are 110 apartamente şi a demarat contractul pentru "Colina Marei".
Dacă va obţine finanţare din vânzarea activelor din Chiajna, Liviu Simion doreşte să-şi dezvolte afacerea prin acapararea cotelor de piaţă de la competitorii care au intrat în insolvenţă, dar şi prin deschiderea a 10 magazine sub brandul propriu. Domnul Simion susţine că deschiderea magazinelor se va face prin achiziţia unor distribuitori locali de materiale de construcţii pentru amenajări.
• PE CE MIZEAZĂ PROPRIETARUL "ROSIM"S UNIC" ÎN VÂNZAREA AFACERII:
- distribuţie naţională prin 50 de parteneri;
- patru magazine proprii, inclusiv showroom-ul din clădirea de birouri scoasă la vânzare;
- parteneriate puternice cu 15 societăţi de construcţii precum "Erbaşu", "Comnord", "IMSAT - Group SNEF";
- parteneriate cu 30 de companii de instalaţii ("Radox", "IMSAT Muntenia", "Erbaşu", "Proimsat", "Arconi");
- parteneriate cu birouri de arhitectură şi design interior ("Proiect Bucureşti", "Alpha Domus");
- distribuitor exclusiv al mărcilor "Kohler", "Riho", "Roltechnik", "Euroceramica";
- Alte mărci distribuite sunt "Roca", "Viega", "Emco", "Kludi", "Alca Plast".
• PERFORMANŢA FINANCIARĂ:
- 2006: cifră de afaceri - 3,08 milioane euro, profit înainte de taxe 663.700 de euro;
- 2007: cifră de afaceri - 3,75 milioane euro, profit înainte de taxe 814.200 de euro;
- 2008: cifră de afaceri - 2,8 milioane de euro, profit înainte de taxe 480.000 de euro.