"Lloyds Banking Group" Plc, cel mai mare creditor ipotecar britanic, şi-a prezentat scuzele, vineri, faţă de victimele unei scheme majore de fraudă în cadrul căreia au fost pedepsite cu închisoarea şase persoane, anul acesta, anunţând că va despăgubi aceste victime cu 100 de milioane de lire sterline.
Grupul "Lloyds" a fost supus presiunilor în vederea despăgubirii victimelor operaţiunilor HBOS, fiind acuzat că a reacţionat prea încet la plângeri. Acum, banca speră că disputa se va încheia.
Directorul executiv al băncii, Antonio Horta-Osorio, a declarat: "Vrem să ne exprimăm regretul profund şi scuzele faţă de fiecare client care a fost afectat în mod direct de comportamentul infracţional al unor persoane".
Banca va acorda plăţi în funcţie de fiecare caz, ca să ajute astfel victimele aflate în dificultate financiară. Totodată, va numi un avocat independent care să analizeze dacă banca a investigat în mod corespunzător cazul.
"Lloyds" a informat că despăgubirile sunt menite să acopere pierderile economice, suferinţa şi neplăcerile cauzate de fraudă.
Numeroase persoane juridice implicate în schemă au fost lichidate, ceea ce a generat disponibilizări şi dificultăţi financiare. Doi foşti bancheri ai HBOS, bancă salvată de "Lloyds" printr-o preluare susţinută de stat, în 2008, au ajutat la sifonarea de bani, afectând clienţii acesteia.
Autoritatea britanică pentru Conduită Financiară a anunţat că reia investigaţia în acest caz, care a fost suspendată în 2013, în aşteptarea rezultatului anchetei Poliţiei.
În luna februarie, foştii bancheri HBOS Lynden Scourfield şi Mark Dobson, afaceriştii Michael Bancroft, David Mills şi Alison Mills, respectiv contabilul Tony Cartwright au fost trimişi în închisoare pentru diverse infracţiuni în urma unui proces care a durat cinci luni.
Aceştia au fost găsiţi vinovaţi de înşelăciune care implică credite frauduloase.
Bancherii în cauză le-au solicitat companiilor cu probleme financiare să angajeze un consultant pentru audit, ca o condiţie pentru obţinerea împrumutului, fiind obligaţi să achite comisioane mari în schimbul acestor servicii. În unele cazuri, companiile au fost nevoite să predea către consultanţi chiar proprietatea companiei.