Compania aeriană Lufthansa estimează pentru 2008 atingerea unei cifre de afaceri de 40 milioane euro pentru Româ-nia, în creştere cu 20% faţă de 2007, a declarat ieri directorul general Lufthansa pentru România şi Moldova, Ştefan Versemann. "Grupul Lufthansa va înregistra la finele anului 2008 o cifră de afaceri de 40 milioane euro pentru România şi un număr de pasageri transportaţi pe primele trei trimestre de 500.000 de pasageri", a declarat directorul general Lufthansa pentru România şi Moldova, Stefan Versemann, citat de NewsIn.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Lufthansa îşi menţine ritmul în contextul crizei din industrie şi a obţinut un profit operaţional de 984 milioane euro după nouă luni, şi estimează un rezultat final de 1,1 miliarde euro pentru acest an. Profitul net până la sfârşitul celui de-al treilea trimestru a fost de 551 milioane de euro, iar pentru aceeaşi durată a anului trecut cifra a ajuns la 1,6 miliarde de euro, incluzând însă un profit de 503 milioane euro din vânzările de acţiuni Thomas Cook, precum şi din câştiguri de 82 milioane de euro din răscumpărarea propriilor acţiuni prin WAM Achiziţii.
"Acesta este un rezultat onorabil luând în considerare presiunea considerabilă apărută ca urmare a crizei actuale şi a situaţiei economice în general. În segmentul de pasageri, creşterea bruscă a costurilor combus-tibilului, pierderile provocate de situaţia grevei, precum şi scăderea cererii pe fondul situaţiei economice mondiale, au fost influenţe negative asupra rezultatelor. Cu toate acestea, produsele premium atractive, extinderea selectivă a reţelei de rute şi integrarea reuşită a SWISS au contribuit la asigurarea creşterii vânzărilor în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat preşedintele şi directorul executiv Lufthansa, Wolfgang Mayrhuber.
Reprezentanţii companiei aeriene susţin că pentru 2009 au încredere în România şi vor lansa în luna martie un nou zbor direct Bucureşti -Milano şi retur ceea ce va însemna o creştere a operaţiunilor cu 10%. "Fiecare criză înseamnă şi o nouă şansă. Odată cu lansarea rutei directe Bucureşti-Milano, oferta Lufthansa în România va depăşi 95 de zboruri directe pe săptămână către Germania şi Italia", a declarat Versemann.
Compania oferă o capacitate de 2.000 locuri pe săptămână şi estimează ca pe noua rută Bucureşti-Milano şi retur să înregistreze un grad de ocupare de 1.200- 1.300 de pasageri.
Lufthansa îşi extinde reţeaua zborurilor directe către Italia. Compania aeriană va opera zboruri directe spre Milano din Bucureşti, Budapes-ta, Bruxelles, Paris, Madrid şi Barcelona, iar pentru programul de vară 2009 mai sunt prevăzute şi cursele non-stop Milano-Londra şi Milano- Lisabona. Pentru anul 2009 Lufthansa a planificat şase aeronave Airbus A319 operate de compania subsidiară Air Dolomiti, în vederea deservirii rutelor non-stop din Italia.
În plus, Lufthansa va lansa noi curse directe din Milano către opt destinaţii europene, primele două fiind Barcelona şi Paris, care vor opera din 2 februarie 2009. Totodată, din luna martie 2009 se vor adăuga alte curse spre Bruxelles, Budapesta, Bucureşti şi Madrid. Toate zborurile către noile destinaţii vor fi operate cu AirbusA 319, având o capacitate de 138 de locuri în clasele business şi economic.