Programul guvernamental de salvare a Lufthansa, de 9 miliarde de euro, a fost pus sub semnul întrebării miercuri, după ce consiliul de supraveghere al operatorului aerian german a refuzat să accepte condiţiile ataşate de Bruxelles, potrivit news.ro.
Boardul, care era aşteptat să semneze acordul, a refuzat în schimb cerinţele Bruxellesului de a renunţa permanent la sloturile orare de decolare şi aterizare de pe aeroporturile din Frankfurt şi Munchen, unde Lufthansa deţine două treimi din cota de piaţă.
Potrivit sursei citate, planul de salvare rămâne fără îndoială "singura alternativă viabilă" la insolvenţă, a anunţat Lufthansa, iar negocierile referitoare la cerinţele UE care "ar conduce la o slăbire" a centrelor sale de pe aeroporturi, precum şi a capacităţii sale de a rambursa împrumuturile vor continua.
Comisia Europeană "nu a dorit să comenteze un caz specific", a declarat un purtător de cuvânt.
Termenii discutaţi cu Bruxellesul au inclus renunţarea la 72 de sloturi utilizate de 12 din cele 300 de avioane care îşi au baza pe cele două aeroporturi, a declarat o sursă apropiată situaţiei.
În timp ce Lufthansa a dorit să recupereze sloturile după rambursarea ajutorului, Comisia a dorit concesii permanente, a precizat sursa.
Operatori aerieni precum Air France-KLM şi principalele companii aeriene americane au solicitat ajutoare guvernamentale pentru a trece de criza coronavirusului care a blocat aproape în totalitate zborurile.
Programul de salvare anunţat luni pentru Lufthansa prevede ca guvernul german să preia o participaţie de 20% la companie, în schimbul unei injecţii de capital de 6 miliarde de euro, majoritatea fără drept de vot, combinată cu împrumuturi garantate de stat în valoare de 3 miliarde de euro.
Grupul Lufthansa are circa 138.000 de angajaţi, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei.
Ministerul german al Economiei Peter Altmaier a declarat după anunţul boardului companiei că se aşteaptă în continuare ca Bruxellesul să aprobe programul de sprijin.
"Nu este doar în interesul Germaniei, ci şi al Uniunii Europene de a evita vânzarea unor companii strategice din sectorul industrial, ca rezultat al pandemiei", a adăugat Altmaier.
Unele companii nu sunt de acord.
Directorul general al operatorulului low-cost Ryanair, Michael O'Leary, a anunţat marţi că va contesta programul de salvare a Lufthansa, afirmând că reprezintă "o distorsionarre masivă a concurenţei" pe piaţa germană în următorii cinci ani.
"Este profund ironic că guvernul german, care dă lecţii tuturor celorlalte ţări din UE despre respectarea regulilor UE, nu are nicio dificultate să încalce regulile ajutoarelor de stat când este vorba despre Lufthansa", a afirmat O'Leary într-un comunicat al Ryanair.
Asociaţia germană a personalului navigant, un sindicat al piloţilor, a avertizat în schimb să cedarea sloturilor operatorilor low-cost concurenţi ar pune în pericol locurile de muncă europene şi standardele de muncă.
"Unele companii aeriene low-cost au rezerve financiare mari pentru că nu au respectat drepturile angajaţilor tmp de ani de zile...şi au transferat riscurile de afaceri angajaţilor", a anunţat grupul.
1. Punctul pe i
(mesaj trimis de Ti kalos în data de 28.05.2020, 09:02)
Cand se scot muschii din valiza. Precum oile : nu trebuie sa fuga mai repede ca lupul ci ca oaia din spate...