O alianţă de companii aeriene şi aeroporturi a cerut luni modificări ale legislaţiei planificate a Uniunii Europene privind schimbările climatice, argumentând că le va face mai puţin competitive faţă de rivalii non-europeni, informează news.ro.
Având în vedere aviaţia, un sector considerat responsabil pentru până la 3% din emisiile globale, Uniunea Europeană a prezentat în iulie anul trecut planuri care prevăd reguli mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon şi utilizarea amestecurilor de combustibili sintetici, precum şi punerea în aplicare a unei taxe pe kerosen.
Alianţa, ai cărei aproape 20 de membri includ toate filialele Lufthansa, Air France-KLM şi aeroporturi importante precum Frankfurt şi Schipol din Amsterdam, susţine că zborurile pe distanţe lungi efectuate prin centre din afara Europei nu ar fi supuse aceloraşi costuri asociate, ceea ce ar duce la o potenţială migrare a afacerilor către astfel de transportatori.
Alianţa respinge categoric o taxă pe kerosen şi propune ca suprataxa pentru protecţia mediului să se bazeze pe întreaga rută de zbor, nu doar pe zborurile de tip feeder care aduc pasageri din UE către aeroporturi internaţionale precum Istanbul sau Dubai.
În principiu, alianţa este totuşi în favoarea pachetului UE "Fit for 55" privind schimbările climatice, care îşi propune să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.