Preţurile de consum din Belgia şi-au accelerat creşterea anuală şi în februarie 2024, până la 3,2%, de la 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 4,9%, de la 6,7% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,3%, iar preţurile utilităţilor au scăzut cu o rată anuală de 0,2%, după o scădere de 10% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 3,9%, în condiţiile unui avans lunar de 12,3% a preţurilor energiei. (Statistics Belgium) Indicele încrederii în perspectivele economice ale zonei euro a scăzut neaşteptat în februarie 2024, până la 95,4 puncte, de la 96,1 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii consumatorilor a crescut până la -15,5 puncte, de la -16,1 puncte. Indicele încrederii pentru UE a scăzut cu 0,4 puncte, până la 95,4 puncte, pe fondul unei creşteri a încrederii consumatorilor până la -15,8 puncte, de la -16,2 puncte, iar indicele încrederii în economia României a înregistrat o scădere de 0,9 puncte, până la 101,3 puncte. (Comisia Europeană) Încrederea producătorilor industriali din Olanda a crescut şi în februarie 2024, până la cel mai ridicat nivel din ultimele 8 luni. Indicele încrederii a urcat la -4,2 puncte, de la -4,4 puncte, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a crescut până la 4,6 puncte, de la 1,8 puncte. Indicele comenzilor noi a scăzut până la -11,9 puncte, de la -8,5 puncte, iar indicele stocurilor a crescut până la -5,3 puncte, de la -6,4 puncte. (CBS) Preţurile producătorilor industriali din Cehia au scăzut cu o rată anuală de 1,8% în ianuarie 2024, după o creştere de 1,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 2,5%, după un declin de 0,5% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat scăderea anuală până la 2,5%, de la 1,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 0,7%, după o creştere de 6,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 9,6%. (CZSO) Volumul vânzărilor retail din Lituania, exclusiv automobile, a stagnat în ianuarie 2024 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după o creştere de 3,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,4%, după o creştere de 0,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,7%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 1,7%, după o creştere de 9,7% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%. (Statistics Lithuania) Producţia industrială din Lituania a crescut cu o rată anuală de 4,3% în ianuarie 2024, după o scădere de 5,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 7,1%, după o scădere de 2,5% în luna anterioară. Producţia din industria prelucrătoare a crescut cu 2%, după o scădere de 3,2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 5,6%, iar producţia de energie a crescut cu o rată anuală de 22,3%, după o scădere de 18,4% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 27,7%. (Statistics Lithuania)
Macro Newsletter 01 Martie 2024
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 1 martie