Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a lansat materialul informativ "Q&A - Întrebări frecvente referitoare la votul în străinătate" care aduce alegătorilor români din străinătate informaţii necesare referitoare la condiţiile de exercitare a dreptului de vot la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din 11 decembrie 2016, informează un comunicat de presă al instituţiei.
"Q&A - Întrebări frecvente referitoare la votul în străinătate" este parte a campaniei derulate de Ministerul Afacerilor Externe cu scopul informării cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate asupra modalităţilor de exercitare a dreptului de vot pe care le au la dispoziţie la alegerile parlamentare din acest an.
Materialul oferă răspunsuri la cele mai frecvente întrebări pe care cetăţenii români din străinătate le au cu privire la votul în străinătate, legate de cum se votează prin corespondenţă sau de actele de identitate româneşti pe baza cărora românii din afara graniţelor pot vota la parlamentare.
O altă întrebare vizează situaţia în care cetăţeanul român s-a înscris în Registrul electoral cu opţiunea votului prin corespondenţă şi a confirmat primirea materialelor de vot, dar s-a răzgândit şi doreşte să voteze la secţie.
Cetăţenii care au domiciliul în ţară, dar la momentul votului se află ca turişti în străinătate, pot afla din materialul MAE, dacă îşi pot exercita dreptul de vot sau nu.
Ministerul reaminteşte că, pentru a facilita identificarea celei mai apropiate secţii de votare, a pus la dispoziţia alegătorilor români de peste hotare "Harta interactivă a secţiilor de votare in străinătate".