Magiunul din prune Topoloveni, şofranul şi brânza grecească vor fi promovate împreună în Dubai şi America de Nord cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, se arată într-un comunicat de presă al Sonimpex.
Comisia Europeană a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole în care a fost inclus şi magiunul din prune Topoloveni, iar la sfârşitul săptămânii trecute a avut loc şi licitaţia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program.
"Alăturarea brânzei tradiţionale greceşti reprezintă un arc peste timp, deoarece cu zeci de ani în urmă, locuitorii din Topoloveni consumau magiun pe pâine, peste care presărau brânză rasă. Este o asociere unică între cele trei produse, fiecare un simbol al calităţii în agricultura din ţara de origine, programul european vizând produse de calitate, înregistrate şi recunoscute de UE", a declarat Bibiana Stanciulov, director general şi unic acţionar al Sonimpex Topoloveni.
Potrivit comunicatului, UE finanţează 50 % din costul programului, urmând ca 30% să fie acoperiţi de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), iar 20% de producătorul Sonimpex Topoloveni.