Conflictul dintre corporaţiile UTI şi "Oracle" a scos la iveală mai multe companii nemulţumite de serviciile prestate de aceasta din urmă, potrivit lui Tiberiu Urdăreranu, care ne-a declarat: "După ce a fost publicat acest conflict, am început să fim sunaţi de alţi nemulţumiţi care ne-au întrebat dacă am fi de acord ca ei să se alăture acţiunii noastre în justiţie împotriva < Oracle >, pentru că şi ei au avut aceleaşi probleme. Până acum ne-au sunat doi, deşi în piaţă sunt foarte mulţi nemulţumiţi. Noi nu vrem să deschidem acum o bătălie împotriva companiei < Oracle > în care să fim purtătorii de drapel. Este, însă, un fenomen interesant care spune multe despre performanţele şi despre dezamăgirea pe care a creat-o în România".
Reprezentanţii companiei "Oracle" nu au dorit să comenteze declaraţiile preşedintelui UTI, spu-nându-ne că, în această perioadă, nu vor avea niciun fel de opinie publică în ceea ce priveşte informaţiile legate de companie.
UTI a acţionat în judecată compania "Oracle", la începutul acestui an, din cauză că "Oracle" nu a livrat la timp întregul sistem pe care UTI l-a comandat cu circa cinci ani în urmă şi pentru că părţile din sistem finalizate până acum sunt defectuoase.
"Am început să ne dăm sema că este absolut iluzoriu să ne bazăm pe serviciile lor şi, în paralel, ne-am făcut o echipă proprie de implementatori. Am angajat specialişti care au început să lucreze la anumite proiecte ce ar fi trebuit să fie terminate de < Oracle >. Am avut şi noi o situaţie asemănătoare celei de la CNAS. După ce că, dintre componentele livrate, sunt doar câteva care funcţionează, şi acelea s-au blocat, iar sistemul nu a mers timp de o săptămână. Au spus că-l vor rezolva cei din America şi, până la urmă, l-au rezolvat oamenii angajaţi de UTI", ne-a precizat Tiberiu Urdăreanu, în cadrul unui interviu.
Nerespectarea contractului de către "Oracle" a condus la amânarea listării la bursă a grupului UTI cu circa 2-3 ani, ne-a mai spus domnia sa, adăugând: "Prin acţiunea în jus-tiţie nu ne îndreptăm neapărat spre daune, ci vrem ca < Oracle > să livreze ce are de livrat. Am discutat să facem o scrisoare oficială şi către corporaţia < Oracle > din SUA, încercând să explicăm că ne-au creat mari prejudicii". Valoarea prejudiciilor este greu de estimat, opinează domnul Urdăreanu, întrucât aces-tea sunt directe, dar sunt şi indirecte, acestea din urmă fiind foarte mari: "Cum pot eu să cuantific acum care ar fi paguba că ne amâ-năm listarea la bursă cu doi ani?"
Despre conflictul dintre UTI şi "Oracle", Tiberiu Urdăreanu ne-a mai spus: "Noi nu am dat în judecată < Oracle > din senin. A fost un proces anterior de un an de zile. Ei au încălcat termenele contractuale şi le-au întârziat mai mult de un an. În toamna lui 2010, sesizând că orice încercare a noastră de a stabili noi termene eşuează şi că niciun termen stabilit nu se respectă, le-am făcut o notificare oficială, realizându-se etapa de reconciliere. Au fost mai multe rânduri de discuţii, s-a încheiat un act oficial prin care ei şi-au asumat ca până în decembrie 2010 să rezolve toate res-tanţele, acel termen a trecut şi restanţele nu s-au rezolvat, iar noi i-am acţionat în judecată.
Acum, pe de o parte, acţiunea în instanţă se află în derulare, pe de altă parte colaborarea noastră continuă. Ei ne-au dat un nou termen - începutul lui martie - pe care noi nu-l acceptăm, dar, asta e..."
1. ce lansare...
(mesaj trimis de Lia în data de 11.02.2011, 22:45)
Asa va lansati pe piata, dnule Urdareanu, echipa de implementare? Aruncand cu pietre in altii? Pe baza principiului romanesc ....capra vecinului.... dar in propria curte vai si vai....
2. Reteta identic ca la "dezastre in aer"
(mesaj trimis de Oraclist în data de 14.02.2011, 15:47)
UTI din pacate a facut o serie de greseli in lant; si toate au dus la rezultatul de azi.
Echipa, modulele, asteptarile, abordarea, supervizarea...
Sunt solutii, dar parca suntem intr-o lume de orbi: nimeni nu vrea sa le vada.
3. Reteta identic ca la "dezastre in aer"
(mesaj trimis de Oraclist în data de 14.02.2011, 15:47)
UTI din pacate a facut o serie de greseli in lant; si toate au dus la rezultatul de azi.
Echipa, modulele, asteptarile, abordarea, supervizarea...
Sunt solutii, dar parca suntem intr-o lume de orbi: nimeni nu vrea sa le vada.