Agenţia de turism Mara Travel Agency preconizează pentru 2007 o creştere a cifrei de afaceri cuprinsă între 6% şi 10%, comparativ cu cea din 2006 care s-a ridicat la trei milioane de euro, a declarat Marian Cojocărescu, preşedintele agenţiei. Potrivit acestuia, destinaţiile de succes în 2007 au fost Cuba, Austria şi Finlanda, iar pentru anul viitor agenţia va include în ofertă şi Danemarca, Suedia, Norvegia, programe de croazieră şi sejururi în ţări exotice.
Preşedintele Mara Travel Agency precizat că turiştii români sunt tot mai exigenţi cu serviciile pe care le primesc. "În general segmentul de clienţi, care acum 2-3 ani călătoreau în excursii de grup cu autocarul sau pe curse charter la categoria 2-3 stele, în anii viitori vor prefera excursii individuale la categoria 4-5 stele. În ceea ce priveşte turismul rural, acesta este solicitat numai în lunile iulie-august şi decembrie-ianuarie", a afirmat Marian Cojocărescu.
Pentru sărbătorile de iarnă 2007, agenţia a scos la vânzare circa 300 de pachete speciale şi aproximativ 1.500-2.000 de locuri către destinaţii exotice şi de schi, acestea fiind ocupate în proporţie de 100%. În ceea ce priveşte oferta pentru Crăciun, aceasta a fost mai mică.
Marian Cojocărescu a precizat: "Locurile pentru Revelion au fost vîndute 100% şi avem o creştere de 20% pentru programe de schi în Austria şi Elveţia. Clienţii noştri au solicitat în principal două programe complet diferite: de schi în Austria şi sejururi în ţări exotice: Cuba şi alte insule din Caraibe, Mexic, Bali, Seychelle, Kenya, Dubai etc. Solicitările pentru Crăciun sunt mai reduse în comparaţie cu cele pentru Revelion. Cetăţenii români ţin încă la tradiţii şi preferă să rămână acasă în mijlocul familei de Crăciun. În România vacanţa de iarnă nu este compactă, adică să înceapă cu 23 decembrie şi să dureze până la 3 ianuarie, aşa cum este în Uniunea Europeană. În viitor probabil că vor fi schimbări de atitudine dacă guvernanţii vor aplica legislaţia necesară".
Potrivit reprezentantului Mara Travel Agency, în anul 2008 se vor face noi investiţii prin deschiderea a încă două agenţii în centrul Bucureştiului, dintre care o agenţie va furniza servicii on-line. Activitatea agenţiei de turism se va axa pe vânzări on-line de pachete turistice, bilete de avion şi croaziere. Unul dintre programele speciale, pe care agenţia îl furnizează din 1997, este cel educaţional pentru tineri cu vârsta între 10 şi 25 ani şi nu numai. Programele cuprind cursuri de limbi străine, istoria artelor şi pot fi combinate cu vacanţe în ţările respective.
"Avantajul îl constituie predarea acestor cursuri de către nativi, unele persoane alegând să-şi continue cursurile în această ţară şi după încheierea programului" a declarat directorul de programe educaţionale al Mara Travel Agency, Camelia Cojocărescu. Potrivit acesteia, turiştii români care aplează la acest program preferă Anglia. "Anglia este cea mai solicitată destinaţie din acest punct de vedere, o săptămână din programul educaţional poate ajunge la 300-400 de lire pentru copii. În preţ sunt incluse cazarea, mesele, cursurile, supravegherea şi asistenţa medicală. Pentru adulţi, costurile sunt mai mici pentru că nu necesită unele servicii suplimentare. Un avantaj al programelor educaţionale este posibililtatea turiştilor de a le combina cu vacanţe pentru părinţi sau excursii pentru copii".