Agenţia britanică de supraveghere a informaţiilor a solicitat principalei autorităţii de reglementare europene care supraveghează Facebook, din Irlanda, să investigheze modul în care compania ţinteşte, monitorizează şi afişează reclamele pentru utilizatori, arătând că este îngrijorată de unele practici ale operatorului celei mai mari reţele de socializare din lume, transmite Reuters.
Comisarul pentru Informaţii din Marea Britanie a investigat utilizarea de date pentru influenţă politică, după ce firma de consultanţă Cambridge Analytica a obţinut datele personale aparţinând unor 87 de milioane de utilizatori ai Facebook.
Instituţia britanică a anunţat astăzi că în cadrul investigaţiei sale a descoperit probleme mai extinse la Facebook, pe care le-a sesizat autorităţii de reglementare din Irlanda.
Un purtător de cuvânt al autorităţii britanice a spus că instituţiei i-au fost semnalate reclame politice false pe reţeaua de socializare.
Facebook a anunţat că aşteaptă cu interes să discute problema.
"Discutăm în mod regulat cu autorităţile de reglementare despre instrumentele noastre de publicitate, despre care considerăm că respectă legile europene de protecţie a datelor", a declarat un purtător de cuvânt.
Potrivit Reglementărilor Globale de Protecţie a Datelor (GDPR) ale UE, o companie care încalcă regulile de procesare şi gestionare a datelor poate fi amendată cu până la 4% din veniturile globale obţinute în anul financiar precedent, sau cu 20 de milioane de euro (23 milioane dolari), în funcţie de care sumă este mai mare.