Producţia auto în Marea Britanie a scăzut semnificativ luna trecută, fiind cea mai slabă performanţă din 1956 înregistrată în luna iulie pentru industria auto, a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite BBC, citat de Agerpres.
Deficitul global de semiconductori, angajaţii afectaţi de restricţii şi închiderea fabricilor au făcut ca în iulie să fie produse în Regatul Unit doar 53.438 de vehicule, un declin de 37,6% faţă de perioada similară din 2020. Scăderea producţiei vine pe fondul majorării vânzărilor de maşini second-hand.
Per ansamblu, producţia auto în primele şapte lni din 2021 este cu aproape o cincime mai ridicată decât în 2020, la 552.361 vehicule, dar este mai redusă cu 28,7% faţă de 2019, înaintea pandemiei.
Şeful SMMT, Mike Hawes, a declarat că datele din iulie "arată condiţiile extreme cu care continuă să se confrunte producătorii auto în Marea Britanie" şi a avertizat că nu se va atenua curând deficitul global de semiconductori.
Analiştii de la Goldman Sachs au estimat că sectorul auto va fi sever afectat de lipsa cipurilor, producătorii auto urmând să înregistreze din acest motiv profituri operaţionale mai scăzute cu 20 de miliarde de dolari în 2021.
De asemenea, datele SMMT arată că exporturile de maşini din Marea Britanie au scăzut cu 37,4% în iulie, la aproximativ 45.000 vehicule.
Dar mai mult un sfert din toate maşinile produse luna trecută au fost integral electrice sau hibride, un nivel record, a informat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit.
În industria auto britanică lucrează aproximativ 180.000 de angajaţi în producţie şi 864.000 în lanţurile de aprovizionare. Peste 30 de companii auto produc 70 de modele de maşini în Regatul Unit.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 29,5% luna trecută, la 123.296 vehicule, cel mai redus nivel înregistrat în iulie începând din 1998, din cauza deficitului de semiconductori şi a creşterii numărului cazurilor de infectare, a anunţat recent Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit.
În iulie, cota de piaţă a vehiculelor pe benzină şi diesel s-a redus la 44,8% şi, respectiv, 7,1% (de la 58% şi, respectiv, 16,5% în iulie 2020), în timp ce cota de piaţă a vehiculelor electrice a urcat la 9%, de la 4,7%.
"În următoarele săptămâni se vor observa schimbări ale politicii de autoizolare ceea ce va fi de ajutor pentru companiile care se confruntă cu absenţele angajaţilor, dar deficitul de semiconductori va rămâne probabil o problemă cel puţin până la finalul anului", a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
SMMT se aşteaptă acum ca în 2021 să fie vândute 1,82 milioane de maşini noi, faţă de un nivel de 1,86 milioane previzionat în iunie.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 06:32)
productia auto are saturatie globala; pana unde vor astia sa produca / vanda?
Productia globala trebuie sa intre in ciclu de reinventare si retehnologizare pentru a stimula o alta generatie de cumparatori ce vor inclina catre alte tipuri auto.
semnat comenturi “cretine”