Consumatorii europeni au continuat să-şi utilizeze cardurile MasterCard la comercianţi, în primul trimestru al anului, astfel că numărul de tranzacţii a crescut cu 14,1%, comparativ cu aceeaşi perioadă în 2009, susţinând trendul de dezvoltare a plăţilor electronice în regiune, arată un comunicat al companiei.
Javier Perez, preşedintele MasterCard Europe a declarat: "Pe măsură ce criza economică continuă, consumatorii devin tot mai atenţi la beneficiile suplimentare pe care le pot obţine făcând cheltuieli pe card. Posesorii de carduri muncesc din greu pentru banii lor şi, în schimb, se aşteaptă ca un program de card să muncească, la rândul său, din greu pentru ei."
În primul trimestru din 2010, regiunea europeană a raportat creşteri de 11,9% în ceea ce priveşte volumul brut al tranzacţiilor (n.r. cu carduri MasterCard), în timp ce volumul tranzacţiilor la comercianţi a crescut cu 13,1%. Retragerile de numerar au crescut cu 9,1%, comparativ cu primul trimestru din 2009.
În perioada 1 ianuarie - 31 martie, posesorii europeni de carduri au făcut peste 1,8 miliarde de tranzacţii la comercianţi cu cardurile lor MasterCard, inclusiv în mediul online.
Denisa Mateescu, General Manager pentru România şi regiunea Balcanilor, MasterCard Europe este de părere că "posesorii de carduri au început să se uite mai cu atenţie la beneficiile şi serviciile pe care cardurile le pot oferi". Domnia sa a declarat: "Piaţa a evoluat şi putem spune că am depăşit faza în care exista un singur produs pentru categorii diferite de clienţi, indiferent de nevoile acestora. De aceea, partenerii noştri instituţiile financiare au început să-şi segmenteze şi mai bine portofoliul de carduri şi să ofere produse care să se adreseze diferitelor categorii".