• SIF Transilvania a anunţat că va continua procesele pentru neaplicarea deciziei AGA IAR pentru cedarea activelor importante ale societăţii către Eurocopter
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri a respins propunerea Societăţii de Investiţii Financiare Transilvania de cedare a unor pachete de acţiuni la anumite companii din portofoliu în schimbul titlurilor pe care SIF-ul le deţine la compania IAR Ghimbav. În aceste condiţii, preşedintele SIF Transilvania,Mihai Fercală, a declarat că va continua procesele în instanţă şi va bloca decizia Adunării Generale a Acţionarilor din vara anului trecut prin care cele mai importante active ale companiei au fost cedate companiei Eurocopter România, parte a EADS, în scopul dezvoltării activităţii acesteia. Eurocopter România este un joint-venture între francezii de la Eurocopter şi IAR Ghimbav, în care compania controlată de MECMA deţine doar 49%.
Mai mult, Fercală spune că va cere despăgubiri şi Guvernului pentru că "miniştrii sunt puşi acolo să apere o avuţie naţională, nu să o dea unora sau altora, că aşa aş putea cere şi eu acţionarilor de la SIF Transilvania să îmi dea mie clădirea în care ne avem sediul". "Aşa ceva nu s-ar fi întâmplat în Franţa, de exemplu", a mai spus sursa citată. În plus, Fercală nu mai crede în anunţurile făcute de Guvern cum că numărul salariaţilor de pe platforma industrială Ghimbav va creşte. "Pe vremuri erau mii de angajaţi acolo, iar acum nu ştiu dacă mai sunt vreo sută", a spus şeful SIF Transilvania.
Cei de la Eurocopter au anunţat că vor solicita evaluarea titlurilor deţinute de micii acţionari în compania braşoveană. "Dar ei voiau să comande acest audit unei firme cu care au deja o relaţie de afaceri, iar noi dorim un evaluator independent", a precizat Fercală.
La începutul acestui an, reprezentanţii SIF Transilvania anunţau că au solicitat celor de la MECMA titluri în companiile Petrom sau Transgaz. Lucian Ionescu, directorul Direcţiei Portofoliu din SIF Transilvania, anunţa în primăvară că societatea îşi evaluează deţinerile de la IAR Ghimbav la un milion de euro. "Noi am vrut acţiuni la Petrom, dar cei de la minister ne-au spus că lansaseră deja proiectul de vânzare a deţinerilor statului pe bursă şi am fi încurcat procesul. Ceilalţi mici acţionari voiau acţiuni la Oil Terminal şi la Transelectrica, dar s-au lovit de aceeaşi problemă, aşa că în cele din urmă am decis să solicităm acţiuni la Transgaz", spunea atunci Ionescu. "Prin cedarea halei montaj, IAR Ghimbav va rămâne fără obiectul de activitate, iar potrivit Legii 31, privind societăţile comerciale, micii acţionari au dreptul să se retragă şi să fie despăgubiţi la adevărata valoare", a mai spus Ionescu. Acesta a fost şi motivul pentru care SIF Transilvania şi un fond de investiţii - MEI Roemenie en Bulgarije - au reuşit suspendarea în instanţă a aplicării hotărârii AGA privind cedarea activelor IAR Ghimbav către Eurocopter România.
Acţionarii companiei IAR Ghimbav au aprobat în luna iunie 2010 cedarea celor mai importante active către Eurocopter România, ca aport de capital. Potrivit deciziei acestora, aprobată cu 79% din voturi, se aproba "participarea IAR SA la majorarea capitalului social al Eurocopter România SA cu un aport în natură constând în terenuri, clădiri, mijloace fixe, pregătire de fabricaţie, documentaţia tehnică aferentă activităţilor de MRO pentru elicopterele IAR 316 B Alouette III şi IAR 330 Puma". De asemenea, potrivit deciziei acţionarilor, "aportul IAR SA la creşterea capitalului social al Eurocopter România SA are valoarea de 3.259.000 euro şi reprezintă valoarea activelor aportate la Eurocopter România SA, în sumă totală de 3.533.000 euro (valoare rezultată din Raportul de Evaluare întocmit de Romcontrol SA), compensată cu suma de 274.500 euro ce constituie aportul neutilizat la capitalizarea iniţială a SC Eurocopter România SA (în loc de 10 ani, cum a fost prevăzut iniţial, se utilizează doar 7 ani), reprezentând dreptul rămas de uzufruct asupra clădirilor şi terenurilor aferente aportate în anul 2003 de către IAR la Eurocopter România".
De notat este şi că Eurocopter a vrut iniţial să cumpere societatea din Ghimbav, dar oferise doar o sumă de un milion de euro, motiv pentru care privatizarea nu a mai fost realizată, găsindu-se mai apoi această "gogoriţă" a plasării activelor companiei în proprietatea Eurocopter România, un joint-venture în care pachetul majoritar de acţiuni - 51% - era deţinut de francezi, iar 49% îi revenea companiei IAR.
Eurocopter România face parte din structura grupului European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. Olanda (EADS). Grupul EADS este activ la nivel mondial în domenii precum producţia şi marketingul aeronavelor comerciale şi militare, echipamentelor de telecomunicaţii, sistemelor de apărare şi securitate, sateliţilor, lansatoarelor şi infrastructurilor orbitale.
1. La Puscarie !
(mesaj trimis de Theraflu în data de 07.11.2011, 11:55)
La puscarie cu ministri care au semnat aceasta tradare nationala !
2. IAR-ul face enorm de multi bani!
(mesaj trimis de Enoh în data de 07.11.2011, 21:54)
IAR-ul face enorm de multi bani, plus ca devine extrem de interesanta in conditiile in care se vor explora resurse in Marea Neagra (elicopterele-s de baza). Sunt necesare elicoptere pt militie, salvare, etc...si nu se cauta numai high end-uri. Dar spaga este imensa de pot cumpara generatii de ministrii si politruci. Ginditi-va ca ei fac profit strict pe capabilitatile managementului, ori in toata lumea business-ul de acest gen functioneaza pe lobby politic. Dar de ce sa nu cumparam elicoptere de 4-5 ori mai scumpe de la Eads, in loc sa dam o felie de cozonac celor de la IAR. Jos palaria in fata domnilor Georgescu si Banea care nu s-au lasat calcati in picioare de niste nulitati precum secretarul de stat Stafie. Sa cititi CV-ul acestui neica nimeni Stafie, o sa va cruciti. Trist este ca se sfirseste cu IAR-ul o industrie de virf, profitabila...dar nu se asezoneaza cu o tara bananiera industria aeronautica. Jos palaria pt managementul IAR si pt SIF3 (de data asta)