"Meda" ţinteşte o cifră de afaceri de peste 28 milioane de euro, în acest an

ALEXANDRA OANCĂ
Ziarul BURSA #Companii / 27 iunie 2013

"Meda" ţinteşte o cifră de afaceri de peste 28 milioane de euro, în acest an

Florin Rizea, director general "Meda": "Scăderea pieţei de profil, obţinerea finanţărilor şi concurenţa neloială - principalele provocări din industria mezelurilor"

Meda, unul din primii cinci producători de mezeluri din România, estimează, pentru acest an, afaceri de aproximativ 28,5 milioane de euro, cu 5% mai mult faţă de 2012. În primul trimestru, compania a înregistrat o scădere de 1,2% din cifra de afaceri, deficit care va fi recuperat până la sfârşitul anului, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor companiei. Meda a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 27 milioane de euro.

Pe parcursul celor 15 ani de activitate, acţionarii companiei au inves­tit aproximativ 20 de milioane de euro în producătorul de mezeluri, tot profitul companiei fiind reinvestit în afacere.

Meda este deţinut de Luchi Georgescu, proprietara Vincon Vrancea.

Directorul general al companiei, Florin Rizea, a declarat ieri că majorarea cifrei de afaceri din acest an va fi generată de creşterea distribuţiei în ţară şi de investiţiile de 1,35 miloane de euro, incluse în bugetul pe 2013. Compania şi-a bugetat, pentru anul în curs, investiţii în echipamente de producţie şi modernizarea identităţii vizuale.

În acest an, Meda va investi peste 400.000 de euro în echipamente de vidare şi ambalare şi peste 150.000 de euro în deschiderea unui nou depozit în Bacău. Producătorul îşi dis­tribuie direct produsele prin depozitele proprii din Bucureşti, Craiova, Arad, Turda şi Bacău. Compania a investit deja 800.000 de euro în prima parte a anului pentru modernizarea identităţii vizuale, în urma căreia MEDA a devenit brandul reprezentativ pentru produsele de mezeluri premium şi mainstream, iar gama 1MAI acoperă segmentul de economy.

Brandul 1 Mai a fost recent lansat şi are o pondere de sub 10% din cifra de afaceri a companiei. Produsele din această gamă se adresează atât gospodinelor din mediul urban, cât şi bărbaţilor cu venituri mici care lucrează în medii unde este necesară munca fizică.

Reprezentanţii companiei au precizat că introducerea unui segment de economy în producţia Meda reprezintă o adaptare la condiţiile pieţei.

Preşedintele companiei, Luchi Georgescu, a menţionat că ultimii doi ani au fost dificili pentru compania sa şi pentru industria mezelurilor în general, scopul fiind mai degrabă supravieţuirea şi extinderea şi nu creşterea profitului. În acest sens, domnia sa a precizat că piaţa cărnii de porc rămâne fluctuantă, numai în ultimul trimestru din 2012 preţurile materiei prime crescând cu 30-40%.

Florin Rizea a adăugat că principalele provocări din industria locală a mezelurilor sunt scăderea pieţei ca efect al crizei economice, obţinerea finanţărilor şi concurenţa neloială. "Pe piaţa mezelurilor, există aproximativ 400 de firme mici, majoritatea producători locali, ce oferă discount-uri semnificative şi îngreunează accesul companiilor naţionale în anumite regiuni", a spus directorul general al Meda.

Canalele reprezentative de vânzare ale companiei sunt supermarketurile şi comerţul tradiţional, vânzările prin reţele de supermarketuri fiind estimate la sub 50% ca pondere. Din producţia totală de 1200 tone pe an, Meda exportă aproximativ 10% , în ţări unde se află comunităţi importante de români.

Din cauza lipsei unui sistem de parteneriate, structurat cu abatoarele şi furnizorii de materie primă din România, 90% din achiziţiile de carne ale companiei se fac prin schimburi intracomunitare.

Portofoliul Meda este alcătuit din aproximativ 100 de produse, cele mai căutate fiind crenvuştii din piept de pui în membrană naturală, cârnaţii polonezi, cotletul haiducesc, kaiserul şi cârnaţii semiafumaţi. Dintre acestea, prime trei produse au o pondere de 17% din cifra de afaceri a companiei.

Meda este specializată în produse fierte şi afumate, dar conducerea companiei vizează şi producţia crud -uscată, în condiţiile în care piaţa mezelurilor îşi revine.

Principalii competitori ai companiei pe plan naţional sunt CrisTim, Fox, Caroli, Angst, Aldis.

Piaţa de mezeluri - estimată la aproximativ 800 de milioane de euro

Românii cumpără câte 200-300 de grame de mezeluri, în medie, de trei ori pe săptămâ­nă, iar consumul cel mai ridicat se înregistrează toamna, potrivit reprezentanţilor Meda. Piaţa de mezeluri este estimată la aproximativ 800 de milioane de euro, iar consumul scade în postul Crăciunului, în luna ianuarie şi în perioada Paştelui.

Reprezentanţii companiei au afirmat miercuri, într-o conferinţă, că în perioada de criză din ultimii ani este o performanţă pentru un producător de mezeluri dacă reuşeşte să nu înregistreze pierderi.

"Materiile prime pentru mezeluri s-au scumpit la sfârşitul anului trecut cu 30-60%, în principal membranele. Am plătit 500.000 de euro diferenţă de preţ doar pentru membrane şi un milion de euro în plus pentru carnea de porc, care s-a scumpit la rândul ei", a spus Luchi Georgescu.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb