Livrările de smartphone-uri Apple în China au crescut cu 52% în aprilie faţă de un an în urmă, continuând o revenire observată în martie, potrivit datelor unei firme de cercetare afiliate guvernului chinez, citate de Reuters.
Creşterea vine după o performanţă slabă a gigantului tehnologic american pe cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume la începutul acestui an, pe fondul concurenţei intense în categoria smartphone-urilor de ultimă generaţie din partea rivalilor locali precum Huawei.
Livrările de telefoane de marcă străină în China au crescut cu 52% în aprilie, la 3,495 milioane de unităţi, de la 2,301 milioane cu un an mai devreme, au arătat marţi datele Academiei Chinei de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (CAICT).
Deşi datele nu au menţionat în mod explicit Apple, compania este producătorul străin de telefoane dominant pe piaţa de smartphone-uri din China. Acest lucru sugerează că creşterea livrărilor de marcă străină poate fi atribuită performanţei Apple.
Livrările Apple în China au crescut cu 12% în martie, marcând o îmbunătăţire semnificativă faţă de primele două luni din 2024, când compania a cunoscut o scădere de 37% a vânzărilor.
Vânzările ar putea înregistra o nouă creştere în luna mai, deoarece Apple a lansat luna aceasta o campanie agresivă de reduceri pe site-ul său oficial Tmall din China, oferind reduceri de până la 2.300 de yuani (318 USD) la anumite modele de iPhone.
La începutul acestei luni, CEO-ul Apple, Tim Cook, a prognozat creşterea vânzărilor de iPhone pe unele pieţe, inclusiv China, după ce compania a raportat o scădere cu 8,1% a veniturilor din al doilea trimestru în regiunea Chinei Mari.
Reducerea de preţuri, dublă faţă de o reducere oferită în februarie, vine după ce Huawei a prezentat luna trecută noua sa serie de smartphone-uri de ultimă generaţie, Pura 70, în urma lansării Mate 60 în august anul trecut.
Huawei a depăşit Apple în primul trimestru în calitate de furnizorul de smartphone-uri numărul 2 în China şi îşi intensifică strategia de retail prin deschiderea mai multor magazine emblematice şi adăugarea mai multor distribuitori de retail.
Spinoff-ul Huawei Honor deţine primul loc. Vânzările totale de smartphone-uri în China au crescut în aprilie cu 25,5%, până la 22,7 milioane de unităţi, arată datele CAICT.