Potrivit unui raport realizat de mediaTrust, Dacia ocupă primul loc în topul brandurilor auto din România cu cele mai multe reclame înregistrate în perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2015, şi anume 3.149 de reclame şi un rate card (RC) estimat la 4.996.716 euro, arată un comunicat transmis redacţiei.
Locul doi este ocupat de Nissan cu 1.844 de reclame şi un rate card aproximat la 2.123.595 euro. Brandul american, Ford, este situat pe locul trei în clasament cu 1.568 de reclame, iar rate cardul estimat la 1.607.774 euro. Toyota ocupă locul patru cu 1.465 de reclame şi un rate card de 1.702.712 euro, urmată de Renault cu 1.406 de reclame înregistrate şi 2.494.120 euro RC.
Promovarea spoturilor publicitare s-a făcut, în special, în mediul vizual. În primele patru luni ale anului, televiziunile au difuzat 14.809 de reclame care au vizat brandurile auto. Radiourile au difuzat în această perioada 1.643 de spoturi publicitare la categoria autovehicule, iar ziarele şi revistele au publicat 573 de machete publicitare la aceeaşi categorie.
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 22.204 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie -30 aprilie 2015, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la sectorul Industria Auto.
MediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est.