Preşedintele Grampet Group, Gruia Stoica, se declară, cu prilejul Zilei de 1 Decembrie, încrezător în ceea ce priveşte dezvoltarea României, spunând că după 23 de ani de democraţie şi 5 ani de criză financiară este nevoie ca instituţiile statului şi mediul privat să înţeleagă că doar printr-o simbioză reală între aceste instituţii şi sectorul privat, şi doar prin depăşirea barierei "noi şi ei" se poate lucra cu succes pentru o Românie puternică.
"Atât experienţa mea, cât şi cea a Grampet Group, din acest an în care am participat la patru privatizări diferite a operatorilor naţionali de cale ferată, în patru ţări diferite, cu patru culturi diferite, m‐a condus la următoarea concluzie: Nu se poate ajunge la credibilitate fără încredere şi fără comunicare. Pentru a avea credibilitate trebuie să avem încredere, pentru a avea încredere trebuie să ne cunoaştem şi să avem o comunicare bună între noi, oamenii de afaceri şi, poate cel mai important, trebuie să avem o comunicare bună între instituţiile statului şi mediul privat", afirmă Gruia Stoica.
Domnia sa a adăugat: "Pentru ca aceste lucruri să se întâmple, însă, avem nevoie să fim mai puţin suspicioşi. Pentru că suspiciunea este duşmanul de moarte al încrederii. Cum se poate ajunge la o comunicare bună când orice întâlnire cu un ministru se interpretează?! Cum se poate construi o strategie naţională, de exemplu, în transport, fără să ştii ce probleme are un operator de cale ferată care deţine 36% din piaţa de transport? Toate aceste lucruri se pot realiza însă printr‐un dialog aprofundat şi transparent".
Preşedintele Grampet Group consideră că ţara noastră are nevoie de miniştrii care să facă politici de dezvoltare şi strategii naţionale, nu să devină manageri de societăţi de stat.
"Avem nevoie de o comunicare mai bună pentru că şi noi, reprezentanţii sectorului privat, facem parte din acest stat, şi noi plătim taxe şi impozite. Avem nevoie de miniştrii care să facă politici de dezvoltare şi strategii naţionale, nu să devină manageri de societăţi de stat, ci care să furnizeze o viziune care să integreze şi mediul privat, pentru a conduce spre o dezvoltare generală a respectivului sector economic. Avem nevoie de instituţii puternice pentru a ne proteja împotriva infractorilor, dar nu pentru a ne bloca comunicarea. O comunicare care duce la cunoaştere, cunoaştere ce înseamnă încredere, iar mai departe este doar mic pas până la credibilitate", a spus el.
"Bineînţeles că în acest binom, instituţii ale statului‐oameni de afaceri, şi oamenii de afaceri au partea lor de responsabilitate. Pentru că este adevărat că nici noi, oamenii de afaceri, nu am făcut nimic pentru a ne îmbunătăţi imaginea şi credibilitatea. Am rămas cu imaginea oamenilor de afaceri a anilor '90, când majoritatea s‐au trezit că au averi imense şi nu au ştiut ce să facă cu ele, averi care au fost cheltuite sau pierdute fără a aduce plus valoare în societate", a mai declarat Gruia Stoica.