Tinerii au propria viziune în ceea ce priveşte viitorul loc de muncă, unul de succes, care oferă stabilitate şi satis-facţii materiale. Doi din trei elevi consideră că noile meserii ale viitorului vin din domeniile roboticii, inteligenţei artificiale, calculatoarelor şi imprimării 3D, arată un sondaj realizat de INACO - Iniţiativa pentru Competitivitate - derulat la sfârşitul anului 2018, după primul an şcolar în care elevii au luat contact cu prima ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului.
Andreea Paul, coordonatoarea proiectului şi preşedinte al organizaţiei neguvernamentale INACO a vorbit despre acest subiect: "Într-o lume în continuă schimbare, în care singura constantă este chiar schimbarea, iar rata schimbării este în creştere, învăţarea nu mai poate rămâne liniară. Cu atât mai dificil este răspunsul la întrebarea-cheie: care vor fi meseriile viitorului? Care sunt meseriile în curs de apariţie, de transformare sau chiar de dispariţie într-o lume a schimbărilor exponenţiale? Care vor fi competenţele şi abilităţile cele mai căutate de către angajatori? Cum le-am putea dobândi prin învăţare exponenţială? Comunitatea de profesionişti care formează grupul de reflecţie INACO - Iniţiativa pentru Competitivitate - a răspuns simplu, pe înţelesul tuturor, în prima ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului, publicat în anul 2018. Stimulaţi fiind de reacţiile pozitive ale elevilor şi părinţilor, am creat în anul 2019 primele trei laboratoare educaţionale digitale inteligente - Smart Lab 4.0 - din România, proiecte pilot ale şcolii exponenţiale dezvoltate de INACO, la Şcoala Generală nr. 45 Titu Maiorescu, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza - ambele în Bucureşti şi Smart Lab 4.0 Măgurele, în judeţul Ilfov".
Noutatea ediţiei din 2019 a Ghidului Meseriilor Viitorului constă în asocierea profilului personal cu meseriile viitorului şi accentul pus pe învăţământul vocaţional. Ghidul Meseriilor Viitorului este un proiect autohton dedicat elevilor, profesorilor şi părinţilor deopotrivă. A doua ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului va sta la baza a 10 workshopuri cu elevii şi 5 sesiuni de consiliere cu părinţii, care vor atrage un număr de 800 de tineri, părinţi şi cadre didactice din Sectorul 3. Acestea vor avea ca scop pregătirea elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a cu privire la oportunităţile lor, dar şi ale cadrelor didactice şi ale părinţilor, activităţi însoţite de aplicarea testului "Analiza 3D pentru consiliere vocaţională". Acest test contribuie la conştientizarea trăsăturilor clare de comportament, gândire şi motivaţie ale elevilor. INACO este o comunitate cu 56 de experţi voluntari - economişti, sociologi, psihologi, antreprenori, mentori, futurologi, inovatori sociali, specialişti în digitalizare, ştiinţă şi tehnică, în relaţii internaţionale, branding, comunicare şi PR, social shaper, global futurist.