Turiştii israelieni care au ajuns anul trecut în ţara noastră prin cursele charter organizate de turoperatorul Meshek Wings au cheltuit aproximativ 4,5 milioane de dolari pe plan local, potrivit datelor prezentate de compania israeliană.
Meidan Butnaru, directorul comercial Meshek Wings Tours, a declarat că prima cursă charter pentru litoralul românesc cu turişti israelieni a companiei a fost pe 7 iulie 2014, pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu: "Estimările noastre arată că, în 2014, am adus 18.000 de turişti israelieni în România, dintre care 15.000 au zburat cu Blue Air, iar 3.000 cu compania aeriană naţională Tarom. Ei au cheltuit 4,5 milioane de dolari, dintre care 1,5 milioane pe cazare, iar restul pe alte servicii, precum masă, shopping sau excursii opţionale".
În opinia domniei sale, litoralul românesc s-a ridicat la nivelul aşteptărilor turiştilor israelieni: "Dacă în 2014 am organizat o cursă charter pe săptămână pe relaţia Tel-Aviv - Constanţa, în 2015 vom organiza două zboruri săptămânale către Constanţa, prin compania Blue Air. Riviera românească are potenţial, iar 2014 a fost un an decisiv pentru atragerea pieţei israeliene. Cred că suntem unul dintre cei mai importanţi turoperatori de incoming pentru România, care organizează curse charter şi asigură programe de sejur. Nu cred că avem concurenţă directă pe acest segment, pentru că oferim un pachet turistic complet, nu doar bilete de avion".
Conform sursei citate, un turist israelian a cheltuit, în medie, anul trecut, 130 de euro pe zi în cadrul pachetului turistic şi încă 100 euro pentru shopping, excursii opţionale, în ţara noastră. Principale regiuni şi obiective turistice pe care le-au preferat turiştii israelieni au fost Delta Dunării, Castelele Bran şi Peleş, Cheile Dâmbovicioarei, Sibiu, Braşov, litoralul Mării Negre.
Aurelian Marin, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), a declarat, vineri, că un turist străin cheltuie de până la patru ori mai mult pe zi decât un român.
"Încă nu conştientizăm cât de mare este potenţialul litoralului românesc", a spus domnul Marin, subliniind: "Numărul turiştilor de pe pieţele vecine este în scădere, ca urmare a tensiunilor geopolitice, iar acest lucru este o şansă pentru noi să ne promovăm mai intens şi să atragem turiştii de pe pieţele unde avem şanse reale de reuşită".
În plus, Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică (FAPT), a spus că Israel este o piaţă strategică de mare importanţă pentru litoralul românesc, pe care trebuie să o valorificăm.