Compania Meta, care deţine Facebook, Instagram şi WhatsApp, a anunţat astăzi că de acum le va cere consimţământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a autoriza partajarea datelor lor în scopul publicităţii ţintite pe reţelele sale sociale, potrivit Agerpres.
Noua prevedere urmăreşte să îndeplinească "cerinţele de reglementare în evoluţie", a transmis Meta, în urma unei dispute cu autoritatea de supraveghere a confidenţialităţii din Irlanda, unde compania îşi are sediul european, afirmă sursa citată.
Meta a primit două amenzi mari în valoare totală de 390 de milioane de euro în ianuarie de la autoritatea de reglementare irlandeză, acţionând în numele UE, pentru încălcări ale Regulamentului european privind datele (GDPR). În principal, Meta a fost privată de baza legală care îi permitea să compileze, să stocheze şi să analizeze datele a sute de milioane de europeni care utilizează serviciile sale fără a le cere în mod oficial consimţământul. Decizia autorităţii de reglementare a obligat-o să le solicite utilizatorilor consimţământul specific pentru a le oferi publicitate ţintită, transmite sursa.
Meta a explicat:
"Astăzi ne anunţăm intenţia de a schimba baza legală pe care o folosim pentru a prelucra anumite date în scopul publicităţii personalizate pentru persoane fizice" cu sediul în UE, precum şi în Elveţia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein, conform sursei citate.
"Nu există un impact imediat asupra serviciilor noastre în regiune. Odată activată această schimbare, agenţii de publicitate vor putea în continuare să desfăşoare campanii publicitare personalizate pentru a ajunge la potenţialii clienţi", a dat asigurări grupul californian, indicând că menţine "un dialog constructiv" cu autorităţile de reglementare, informează sursa citată.