Metro Cash & Carry România nu intenţionează să deschidă nici anul acesta un nou centru de distribuţie, ci va continua procesul de remodelare a vechilor magazine, proces care în 2006 şi 2007 a necesitat investiţii totale de peste 20 milioane euro, au declarat reprezentanţii companiei. "Într-adevăr, anul acesta dorim să ne concentrăm pe acţiunile de remodelare începute încă din anul 2006 şi continuate în 2007, scopul fiind acela de a corespunde cu cele mai înalte cerinţe ale comerţului modern, precum şi cu standardele europene de comercializare şi expunere a mărfii. De asemenea, am dorit să creăm un spaţiu de cumpărare care să aducă un plus de confort şi servicii îmbunătăţite pentru clienţii noştri", au precizat oficialii Metro România, citaţi de NewsIn.
Investiţia în remodelarea fiecărui magazin s-a ridicat în 2006 la 4,3 milioane euro, implicând magazinele Metro din Timişoara (un magazin), Braşov (un magazin) şi Militari. Anul precedent, investiţia a fost de 3,5 milioane euro pentru modernizarea Metro Suceava şi de 3,8 milioane euro pentru Metro Cluj.
Metro Cash & Carry România are în prezent 23 de centre de distribuţie în ţară şi trei în Moldova, iar în ultimii doi ani nu a mai inaugurat niciun magazin nou, ci s-a bazat doar pe modernizarea celor existente. Compania susţine că stoparea momentană a procesului de extindere nu se datorează maturizării segmentului de cash&carry din retailul românesc, ci dimpotrivă concurenţei.
"Nu putem vorbi despre o maturitate a pieţei de comerţ, făcând faţă în permanenţă unor procese care se află în continuă mişcare. Jucători noi pot apărea oricand, în funcţie de strategia lor proprie de dezvoltare şi asta nu face decât să ne impulsioneze să oferim produse şi servicii de calitate din ce în ce mai bune" au adăugat reprezentanţii Metro România.
Modernizarea magazinelor Metro presupune o gamă variată şi îmbunătăţită în raionul de produse proaspete; echipamente noi, conforme cu normele internaţionale de calitate, o nouă linie de virtrine pentru produsele congelate şi extinderea suprafeţelor de vânzare pentru diferite raioane.
În România, Metro Cash & Carry România s-a lansat oficial în octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie din Bucureşti. Grupul german de retail Metro are sediul principal în Germania şi este unul dintre liderii comerţului la scară mondială. În anul 2007, vânzările Metro Group au depăşit cifra de 65 miliarde euro, în creştere cu 10% faţă de anul precedent. Compania numără 270.000 angajaţi şi operează în aproximativ 2.400 de locaţii din 30 de ţări.