Lanţul german de distribuţie "Metro" AG cumpără compania franceză de servicii alimentare "Pro a Pro" de la retailer-ul belgian "Colruyt" SA, ceea ce îi va permite să se extindă pe piaţa de origine a "Pro a Pro".
"Metro" şi "Colryt" au refuzat să dezvăluie valoarea tranzacţiei, însă unele surse citate de agenţia Reuters spun că afacerea este evaluată la 200 de milioane de euro (221 milioane de dolari).
Franţa este una dintre cele mai importante pieţe pentru divizia en-gros "Cash & Carry" aparţinând "Metro", având 94 de centre comerciale în această ţară. "Pro a Pro" livrează alimente direct către şcolile, spitalele, restaurantele, cafenelele şi societăţile de catering dfin Franţa.
"Pro a Pro" număra 1.700 de salariaţi anul trecut, când a realizat vânzări de 670 de milioane de euro. Compania are circa 42.000 de clienţi.
"Serviciile de distribuţie a alimentelor reprezintă un motor strategic de creştere pentru afacerile en-gros ale Metro Cash & Carry", a declarat directorul executiv al companiei germane, Olaf Koch.
Afacerea "Metro" - "Colruyt" este a doua pe care o realizează compania germană pe piaţa distribuţiei de alimente, anul acesta, după achiziţia firmei germane "Rungis Express" (în luna februarie).
"Colruyt" a informat că tranzacţia va avea un efect limitat asupra evoluţiei sale financiare din 2016/2017, iar afacerile sale din Belgia, Franţa şi Luxemburg nu sunt afectate de tranzacţie.
"Metro Group" este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi.