"Metro" AG, cel mai mare lanţ de retail din Germania, respectiv al patrulea din lume, raportează un declin neaşteptat al profitului său în ultimul trimestru din 2008, din cauza reducerii cheltuielilor de consum, care au afectat vânzările. Câştigul net al companiei a scăzut cu 2,7%, la 691 milioane de euro (924 milioane de dolari), de la 710 milioane de euro în ultimele trei luni din 2008. Analiştii aşteptau mai mult: 729 milioane de euro.
Vânzările companiei au crescut cu 2,9%, la 20,1 miliarde de euro, iar câştigurile înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) - cu 4,8%, la 1,37 miliarde de euro. "Metro" obţine aproximativ 40% din venituri în Germania, unde vânzările retail au scăzut, în decembrie, pentru a şaptea lună consecutiv.
Societatea germană propune un dividend de 1,18 euro/acţiune pentru 2008, similar cu cel din 2007.
Compania nu a făcut nicio prognoză pentru acest an, din cauza crizei economice mondiale.
În ianuarie, "Metro" anunţa că va elimina 15.000 de locuri de muncă, în baza programului "Shape 2012", care pevede majorarea profitului cu 1,5 miliarde de euro în patru ani. Reducerea afectează aproape 5% din forţa de muncă a companiei germane.