Retailerul german "Metro" AG a decis să-şi vândă lanţul de hipermarketuri "Real", care are probleme financiare, urmărind să se concentreze pe activităţile cash-and-carry, conform Reuters.
Olaf Koch, directorul executiv al "Metro" din 2012, a căutat să orienteze conglomeratul pe segmentul cash-and-carry în ultimii ani şi a înstrăinat deja magazinele "Kaufhof", desprinzând totodată operaţiunile de distribuţie a electronicelor "Ceconomy".
Strategia companiei nu a reuşit, însă, să majoreze preţul acţiunilo sale, care sunt în scădere din aprilie, în urma reducerii estimării de profit din cauza evoluţiei slabe a operaţiunilor din Rusia.
"Metro" a mai încercat în trecut să vândă "Real", dar nu a reuşit să găsească un cumpărător pentru această divizie care înregistrează pierderi.
Piaţa germană este dominată de lanţurile de magazine "Aldi" şi "Lidl", după ce gigantul american "Walmart" s-a retras din această ţară, în 2006. "Walmart" a înregistrat o pierdere de un miliard de dolari când şi-a vândut magazinele către "Metro", care le-a rebranduit sub numele "Real".
Unii analişti au speculat că gigantul american al comerţului online "Amazon" ar putea fi interesat de retailerii de alimente din Germania - a doua mare piaţă a sa după SUA. Anul trecut, "Amazon" a achiziţionat magazinele "Whole Foods", care vând alimente organice.
"Real", care are 282 de magazine şi 34.000 de angajaţi, a încercat în ultimii ani să-şi extindă operaţiunile online, comenzile reprezentând 2% din vânzări. Totodată, divizia a avut neînţelegeri cu sindicatele la momentul la care a încercat să acorde salarii mai mici noilor angajaţi.
Vânzările "Real" au scăzut cu 3,1% în anul fiscal 2016/2017, la 7,2 miliarde de euro, conform Reuters.
De menţionat că "Metro" ar putea trece prin transformări la nivel de grup în condiţiile în care, luna trecută, firma germană de investiţii "Haniel" a decis să vândă 7,3% din retailer către un grup ceho-slovac, cu opţiunea înstrăinării restului de acţiuni la o dată ulterioară.
Principalii retaileri germani nu sunt interesaţi să cumpere lanţul de hipermarketuri "Real" de la "Metro", din cauza temerilor legate de concurenţă, dar ar putea alege unele magazine dacă vor fi vândute separat, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Marile reţele de magazine germane, precum "Lidl", "Aldi", "Rewe" sau "Edeka", toate deţinute de familii, ar putea fi interesate să cumpere separat magazine sau un grup de unităţi, susţin sursele, conform Agerpres.
Totuşi, directorul general al "Metro", Olaf Koch, a afirmat că nu vrea să vândă Real bucată cu bucată.
Alte surse au apreciat că "Metro" ar putea obţine un miliard de euro în urma vânzării lanţului de hipermarketuri "Real".