Metrorex a anunţat că, în urma discuţiilor purtate cu Alstom, compania care asigură mentenanţa la metroul bucureştean, şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a şase trenuri suplimentare, începând de astăzi. Intervalul de succedare între trenuri va scădea astfel la 9 - 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri, potrivit News.ro.
"Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situaţiei create în circulaţia trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport S.A., cu care Metrorex are un contract în vigoare. Astfel, în urma discuţiilor purtate cu Alstom şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022", anunţă Metrorex.
În acest context, intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 - 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri.
"Reiterăm că utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ului. Continuăm demersurile pentru remedierea situaţiei într-un termen cât mai scurt şi prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat!", precizează Metrorex.
Până acum, intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele era de 10 - 14 minute.
Circulaţia la metrou s-a desfăşurat în ultimele săptămâni cu mult mai puţine trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii a fost determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare.
Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, anunţa încă din luna iunie că ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Într-un interviu acordat News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.
Metrorex a răspuns acuzaţiilor Alstom privind datoriile pentru serviciile de mentenanţă, afirmând că o parte din sumă a fost achitată, iar pPentru plata integrală, vor fi solicitaţi banii la următoarea rectificare bugetară, aşteptată în luna august.