Magistrala de metrou M6 îşi va continua parcursul către Aeroportul Otopeni, conform anunţului făcut ieri de vicepremierul Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, şi potrivit comunicatului de presă emis de compania Metrorex.
Achiziţia publică privind legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni), mai precis proiectarea şi execuţia lucrărilor privind structura de rezistenţă pentru lotul staţia Tokyo (zona Complex Comercial Băneasa) - Aeroport Otopeni, a fost câştigată de asocierea turcă Gulermak A-ir Sanayi Inşaat Ve Taahhut A.S.-Somet SA.
Valoarea contractului este de aproape 1,28 miliarde lei, fără TVA, sursele de finanţare ale contractului fiind asigurate din bugetul de stat şi din fonduri externe rambursabile, mai precis un credit extern oferit de Agenţia de Cooperare Internaţională a Japoniei (JICA). Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii ordinului de începere. Contractul atribuit ieri, care vizează doar proiectarea şi execuţia structurilor de rezistenţă, va fi urmat de contractele pentru echipamente, calea de rulare, finisaje şi trenuri.
Potrivit datelor contractuale, tronsonul Tokyo-Aeroport Otopeni al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 kilometri, 6 staţii - Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni - şi va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre staţia de metrou 1 Mai existentă şi Aeroportul Otopeni.
"Proiectul Magistrala 6 «Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă» cu o lungime totală de 14,2 km şi 12 staţii de metrou contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale şi îmbunătăţirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere şi a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes naţional", se arată în comunicatul de presă emis de Metrorex.
Amintim că procedura de achiziţie privind realizarea tronsonului de metrou între staţia Tokyo şi Aeroportul Otopeni a fost demarată în noiembrie 2021, chiar dacă exista un raport critic făcut de experţii Băncii Europene de Investiţii în perioada în care ministru al Transporturilor era Cătălin Drulă, actualul preşedinte al USR. Raportul întocmit de BEI preciza că rentabilitatea proiectului e departe de a fi la un prag acceptabil şi că prezintă minusuri majore cum ar fi costul ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport şi construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge. Potrivit experţilor BEI, rentabilitatea proiectului ar fi de doar 0,17% faţă de 5% cât e pragul normal pentru ca un astfel de proiect să fie considerat fezabil.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.03.2023, 12:20)
"a fost câştigată de asocierea turcă Gulermak A-ir Sanayi Inşaat Ve Taahhut A.S.-Somet SA."...s-a vazut la actualul cutremur cum construiesc turcii...numai sa nu fiti in metrou cand vine cutremurul si la noi
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.03.2023, 18:00)
la cluj este mai important , boc vrea sa-l prelungeasca pina la rachitele , in sat la el , altfel tacsu ii da cu oua pascale in cap