MidEuropa, un actor principal pe piaţa europeană de private equity, înrădăcinat puternic în Europa Centrală, a anunţat astăzi încheierea unui acord privind vânzarea Profi Rom Food ("Profi" sau "Compania"), unul dintre retailerii alimentari din România, către Ahold Delhaize la o valoare a întreprinderii de 1,3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16), se arată într-un comunicat al MidEuropa, remis redacţiei.
După achiziţionarea de către MidEuropa în 2017, Profi a devenit cea mai extinsă reţea de supermarketuri din România (ca număr de magazine) şi unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creştere de pe piaţa locală, adăugând cu succes peste 1.100 de magazine şi crescând vânzările de peste 3,3 ori, informează sursa menţionată.
Această tranzacţie reprezintă a patra operaţiune de exit întreprinsă de MidEuropa în 2023, după exiturile parţiale din compania de software Symfonia şi din platforma de e-commerce Allegro, precum şi vânzarea completă a furnizorului de servicii medicale Kent, potrivit sursei citate.
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse
alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity, informează compania.
Potrivit comunicatului, Robert Knorr, Managing Partner în cadrul MidEuropa, a declarat: "Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piaţa poloneză de magazine de proximitate. Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi şi marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputaţia de generare a unor profituri atractive şi lichidităţi semnificative pentru investitorii noştri. Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacţie foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale."
Conform sursei menţionate, Aleksandar Dragicevic, Director în cadrul MidEuropa, a adăugat: "Evoluţia remarcabilă a brandului Profi şi expansiunea sa impresionantă au fost posibile datorită angajamentului neclintit al echipei de management de a îmbunătăţi constant oferta şi experienţa clienţilor. Ne bucurăm că am contribuit la acest capitol din istoria Profi şi urăm succes echipei în noua lor etapă alături de Ahold Delhaize."
Potrivit sursei citate, Alain Beyens, Operating Partner în cadrul MidEuropa, a declarat: "De la achiziţionarea Profi în 2017, echipa noastră operaţională a pus în aplicare expertiza şi resursele necesare, accesând şi reţeaua noastră de specialişti, pentru dezvoltarea Profi. Am susţinut astfel expansiunea companiei, modernizarea reţelei de magazine şi îmbunătăţirea infrastructurii logistice. De asemenea, am contribuit la cresterea considerabilă a prezenţei online şi a capacităţilor digitale ale firmei. Suntem încrezători în potenţialul viitor al companiei alături de noii săi acţionari."