Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Gabriel Sandu, a făcut apel, printr-o scrisoare adresată prefecturilor, consiliilor judeţene şi primăriilor, ca toate instituţiile aflate în subordinea acestora să se regăsească în Sistemul Electronic Naţional, informează un comunicat al ministerului de resort.
Prin această propunere de colaborare, Gabriel Sandu urmăreşte să responsabilizeze instituţiile publice locale şi să obţină sprijinul în implementarea deplină a proiectului Sistemul Electronic Naţional (SEN), lansat în 2003.
Potrivit comunicatului, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) va contribui la crearea condiţiilor pentru o administraţie funcţională, modernă, performantă şi interactivă, prin redefinirea procedurilor asociate actului de guvernare pe baza utilizării tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor.
În acest sens, vor fi promovate cu prioritate disponibilitatea şi accesibilitatea online a autorităţilor publice centrale şi locale, precum şi interacţiunea autorităţilor publice cu cetăţenii şi mediul de afaceri, prin servicii de e-guvernare, urmărind alinierea la dezideratele europene în această privinţă.
În 2003, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, prin Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale, a lansat Sistemul Electronic Naţional (SEN), cu cele două componente majore ale sale: e-guvernare (destinat administraţiei publice centrale) şi e-administraţie (destinat administraţiei publice locale).
Componenta e-guvernare urmăreşte îmbunătăţirea serviciilor, micşorarea costurilor, eficientizarea procesului de lucru, încurajarea activităţii independente, precum şi facilitarea transparenţei comunicării între cetăţeni şi administraţia publică.