MINISTERUL TRANSPORTURILOR: "Siguranţa navigaţiei pe Aeroportul Otopeni nu este afectată, deşi se operează cu restricţii"

Ancuţa Stanciu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 18 aprilie 2018

"Siguranţa navigaţiei pe Aeroportul Otopeni nu este afectată, deşi se operează cu restricţii"

Ministerul Transporturilor: "Aeroportul Băneasa va fi operaţional din 31 decembrie 2019"

Există semne serioase de îngrijorare în legătură cu siguranţa zborurilor şi a pasagerilor de pe Aeroportul Henri Coandă, plecând de la datele, evenimentele şi incidentele semnalate în spaţiul public, a declarat, ieri, Lucian Bode, preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, adăugând, însă, că oficialii Ministerului Transportuilor au afirmat, în faţa parlamentarilor, că siguranţa navigaţiei pe Aeroportul Otopeni nu este afectată, deşi se operează cu restricţii.

Prezent, ieri, la dezbaterea parlamentară privind disfuncţionalităţile şi soluţiile pe termen scurt în ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Minea a declarat că, la finalul lunii iunie, va fi operaţională pis­ta 2 de pe Aeroportul Otopeni, afirmând că lungimea acesteia de 3.500 de metri a fost scurtată din cauza "covorului asfaltic care are neconformităţi", dar piloţii operează fără probleme pe lungimea actuală.

Lucian Bode, preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, a declarat: "Ministerul Trans­porturilor, prin reprezentanţii săi trimişi aici (n.r. Ionel Minea, secretar de stat) ne-a confirmat că incidentele de la care a pornit demersul nostru au exis­tat, respectiv problemele de aterizare/decolare din iunie anul trecut şi din martie anul acesta. De asemenea, oficialii Ministerului Transporturilor au susţinut că pista 2 va fi operaţională 100%, la data de 20 iunie 2018. Din acel moment, domnii de la Transporturi susţin că Aeroportul nu va mai opera cu restricţii, urmând ca pista 1 să intre în reparaţii capitale".

Ionel Minea a precizat: "Sunt şi piloţi care pot să opereze pe 2.200 (de metri - n.r.) în loc de 3.500, dar la sfârşitul lunii iunie această pistă va fi operaţională sută la sută şi acest prag nu va mai exista. Pista are o lungime de 3.500, din care această porţiune de 1.300 nu poate fi utilizată datorită covorului alsfatic care are neconformităţi. Pentru a evita incidentele, a fost scurtată lungimea pistei, dar sunt avioa­ne şi piloţi care operează fără probleme pe această lungime. Practic, 2.200 este o lungime absolut suficientă pentru majoritatea aeronavelor".

Minea susţine că reparaţiile capitale la pista 1 de pe Aeroportul Otopeni vor începe după finalizarea pistei 2: "Reparaţiile capitale la pista 1 vor fi demarate odată cu operaţionalizarea pistei 2, pentru a putea asigura operarea pe acest aeroport".

El a susţinut că singurele restricţii în momentul de faţă sunt impuse aeronavelor de tip Boeing 747.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a solicitat la începutul lunii aprilie conducerii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) un grafic clar al lucrărilor pentru modernizarea pistei 1 a Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti (AIHCB) şi intervenţii la pista 2 pentru ca aceasta să devină operaţională pe întreaga lungime, de 3.500 m.

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, recent, pe Facebook, că a avut loc un incident grav de siguranţă pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare. Asociaţia Pro Infrastructură a solicitat Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti precum şi Ministerului Transporturilor din România să ia măsuri urgente pentru reabilitarea capitală şi operaţionalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice.

Ministerul Transporturilor: "Aeroportul Băneasa va fi operaţional din 31 decembrie 2019"

Aeroportul Băneasa va fi operaţional la 31 decembrie 2019, dată la care acesta va fi adus la condiţii normale de exploatare, cu un flux de 300 de pasageri pe oră, la nivelul Ministerului Transporturilor existând un plan de acţiune pentru acest obiectiv, a declarat, ieri, secretarul de stat Ionel Minea.

Domnia sa a adăugat în faţa parlamentarilor: "M-aţi întrebat de Băneasa şi aş putea să vă spun acum, la fel, având în vedere anii care au trecut pes­te acest aeroport închis traficului aerian, avem şi aici un plan de acţiune astfel încât pe 31 decembrie 2019 să fie operaţional Aeroportul Băneasa (...) cu o capacitate de 300 de pasageri pe flux pe oră ".

Iordache: "Lucrările de reparaţii la pista 2 încep la 1 iunie, iar pe 20 iunie ar trebui să se încheie"

Lucrările de reparaţii la pista 2 încep la 1 iunie şi, dacă nu se întâmplă ceva neprevăzut, la data de 20 iunie acestea ar trebui să se încheie, iar pista să fie dată în folosinţă pentru operare pe întreaga ei lungime de 3,5 kilometri, a declarat, ieri, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.

Domnia sa a declarat, citat de Agerpres: "Sunt două categorii de reparaţii. O dată - la platforma 1, acolo unde se scot acum dalele de beton care vor fi înlocuite pe rând până către sfârşitul lunii noiembrie, atâta timp cât vremea ne va permite. Cealaltă categorie de lucrări presupune în special decopertare şi asfaltare pe căi de rulare şi pe piste şi acestea sunt etapizate, astfel încât, pe 12 aprilie am început lucrările la dalele de beton, iar pe 14 aprilie am început lucrările pe această cale de rulare - calea de rulare Oscar. Deja s-a făcut decopertare pe un kilometru din zona afectată a căii de rulare Oscar şi urmează să se cureţe această zonă şi să se aştearnă un strat de asfalt de 6 centimetri. Ulterior, tot în această zonă, intersecţia cu calea de rulare Whisky va fi şi ea de asemenea tratată, decopertată şi se va aşterne un strat nou de asfalt de 6 cm".

Potrivit acestuia, la începutul lunii mai se va interveni la calea de rulare Delta şi la 20% din pista de aterizare/decolare nr. 1.

"Este vorba de acei 20% care nu ne permit în acest moment să mai operăm avioane de tip Boeing - 747. Ei bine, odată aşternut şi acolo acest strat de asfalt, pista 1 va putea fi din nou operată şi de avioanele foarte mari", a precizat el.

Imediat, după încă o lună, la 1 iunie, se va interveni pe pista de decolare/aterizare nr. 2. Această pistă este folosită în momentul de faţă doar pe 65% din lungime. "Ei bine, şi ceilalţi 35% din lungime vor deveni operaţionali undeva în jur de 20 iunie, pentru că şi acel tronson nefolosit în momentul de faţă va fi decopertat şi asfaltat tot cu asfalt de 6 centimetri", a subliniat Valentin Iordache.

Purtătorul de cuvânt al CNAB a dat asigurări că pe tot parcursul execuţiei de lucrări se va putea opera pe aeroport fără a fi afectat traficul, chiar dacă aces­ta va fi în creştere, pentru că Aeroportul Henri Coandă dispune de două pis­te.

Întrebat dacă Aeroportul Băneasa nu ar putea prelua traficul, Iordache a răspuns: "Aeroportul Băneasa are o pistă foarte bună, dar nu are în momentul de faţă capacitate de terminal, capacitatea terminalului este doar de 30 de pasageri/oră de vârf". "În consecinţă, el poate fi folosit doar pentru aterizările de urgenţă atunci când este cazul şi va fi folosit desigur pentru traficul pe care îl foloseşte şi în momentul de faţă - zboruri tehnice, zboruri de şcoală, zboruri militare şi trafic business desigur", a adăugat reprezentantul CNAB. Valentin Iordache a menţionat că în prezent există un acord - cadru în valoare de peste 6 milioane de euro pentru execuţia lucrărilor de reparaţii la căile de rulare ale Aeroportului Henri Coandă, până în prezent fiind consumaţi 2,3 milioane de euro.

Iordache a admis că în prezent exis­tă nişte restricţii de operare pentru avioanele mari, de tip Boeing-747, însă zborurile aeronavelor mai grele care trebuie să vină pe Otopeni sunt autorizate în mod expres fiecare până la finalizarea reparaţiilor.

Oficialul CNAB a dat asigurări că toate lucrările la piste şi la căile de rulare se efectuează cu autorizaţie de construire, iar recepţia se efectuează conform prevederilor legale.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. si Air Canada care ar trebui sa opereze zboruri directe din iunie (parca), cu ce ar trebui sa aterizeze pe Henri Coanda? Cu ATR-uri?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb