Producătorul american de bere Molson Coors a anunţat că a convenit preluarea grupului StarBev, care are operaţiuni în nouă ţări din Centrul şi Estul Europei, inclusiv în România, unde deţine Bergenbier, pentru 2,65 miliarde euro, transmite Reuters.
"StarBev, în calitate de lider pe piaţa berii din CEE, oferă Molson Coors o platformă solidă de creştere şi o fundaţie excelentă pentru expansiunea mărcilor noastre în Europa Centrală şi de Est", a declarat directorul general de la Molson Coors, Peter Swinburn. Potrivit acestuia piaţa berii din regiunea CEE este una atractivă cu un potenţial semnificativ de creştere.
Operaţiunile Molson Coors sunt concentrate pe pieţele mature din SUA şi Canada. În portofoliul său de mărci se găsesc nume precum Molson Canadian, Carling şi Coors Light.
StarBev are fabrici de bere în Cehia, Serbia, Croaţia, România, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru şi de asemenea vinde bere în Bos-nia-Herţegovina şi Slovacia. Grupul are aproximativ 4.000 de angajaţi şi în 2011 a avut vânzări de aproximativ şapte miliarde de euro. În portofoliul său de mărci se găsesc branduri precum Staropramen, Bergenbier, Ozusko şi Borsodi. De asemenea, compania distribuie sub licenţă mărci de bere precum Stella Artois, Beck's şi Leffe.
Bergenbier este unul dintre cei mai activi producători de bere de pe piaţa românească, ocupând poziţia a 3-a în industria locală a berii (conform datelor MEMRB pentru anul 2010).
Compania activează în România din anul 1994 şi operează în prezent o unitate de producţie la Ploieşti, iar echipa numără aproximativ 600 de angajaţi.
Piaţa berii pentru anul trecut a avut o valoare de 1,8 miliarde euro şi o contribuţie de 272 milioane euro la bugetul de stat a companiilor membre, atingând acelaşi nivel ca în anul 2008, după scăderi semnificative înregistrate în 2009 şi 2010, a declarat luna trecută, Constantin Bratu, Director General al Asociaţiei Berarii României.