Societatea Navrom Delta SA din Tulcea anunţă, astăzi, că este pe punctul de a opri complet toate cursele de transport pasageri şi marfă către localităţile din Delta Dunării, potrivit DCnews.ro.
Începând cu data de 26 iunie, Navrom Delta SA Tulcea se va afla în imposibilitatea operării navelor de transport pasageri şi mărfuri de strictă necesitate între municipiul Tulcea şi localităţile situate în delta Dunării, din cauza lipsei resurselor financiare.
Situaţia a fost generată independent de voinţa noastră, până la momentul actual Navrom Delta SA Tulcea îndeplinindu-şi în totalitate obligaţiile din contractul ce prevede asigurarea mobilităţii persoanelor izolate din Delta Dunării
În speranţa unei rezolvări rapide a situaţiei, ne cerem scuze pentru disconfortul creat, se arată în documentul semnat de Nicolae Chichi, directorul executiv al Navrom Delta SA Tulcea
9.850 de locuitori din Delta Dunării depind de serviciile oferite de Navrom Delta SA, fie că este vorba despre transportul de persoane, fie că este vorba despre transportul de marfă. În 24 de localităţi din Delta Dunării, unde trăiesc aceşti 9850 de oameni, singura cale de acces este pe apă, principalul transportator fiind Navrom Delta SA.
Datorită faptului că efectuează un serviciu de utilitate publică şi pentru că altfel costul transportului de persoane şi de mărfuri ar deveni prohibitiv pentru oamenii din Deltă, Navrom Delta Sa primeşte o subvenţie din partea statului român. Această subvenţie permite un preţ cât de cât accesibil pentru localnici şi un preţ accesibil pentru transportul mărfurilor de strictă necesitate, cele mai multe alimente care se comercializează în delta Dunării fiind transportate de către Navrom.
Situaţia la care s-a ajuns astăzi a fost cauzată de modul în care a ales Ministerul Transporturilor, condus de către Sorin Grindeanu, să negocieze şi să tergiverseze noul contract de subvenţie. Deşi achiziţia publică s-a finalizat la sfârşitul lunii aprilie, contractul de subvenţie a fost semnat de-abia pe 28 martie, iar ministerul a refuzat să facă vreo plată aferentă lunii în care a întârziat semnarea contractului.
Până în acest moment, în lipsa subvenţiei de la guvern, Navrom Delta SA şi-a utilizat toate resursele financiare proprii şi a apelat şi la liniile de credit deschise pentru reparaţiile curente ale navelor, pentru a putea asigura funcţionarea neîntreruptă a transportului public în Deltă.
Dacă Navrom Delta SA îşi suspendă activitatea începând din data de 26.06.2022, acest lucru înseamnă că mai ales 9.850 de localnici rămân fără principala variantă de transport şi aprovizionare.
"Pe data d 16 iunie, conform contractului pe care îl avem, şi pe care noi îl onorăm, am notificat ministerul că ne apropiem de momentul în care nu ne vom mai putea desfăşura activitatea din lipsa banilor. Nu am primit nici un răspuns.
Pe data de 9 iunie am solicitat deschiderea unei prime linii de finanţare. De obicei, în ceilalţi ani, o astfel de deschidere a finanţării dura maxim 3 zile. Astăzi, la 15 zile de la acea solicitare, am sunat la minister, la ora 10.00, ca să verific dacă s-a făcut vreun virament către noi. Nu doar că nu se făcuse, dar mai cereau clarificări.Am epuizat toate resursele financiare proprii şi atrase: împrumuturi, credite de la bănci pentru reparatii, linie de credit.
Nu mai avem în conturi bani de motorină sau de salarii. Consumul de motorină al navelor Navrom este, ca medie anuală, de 2,2 tone de motorină pe zi. În sezon, însă, când numărul curselor este mult mai mare, consumul creşte. De exemplu, astăzi, 24 iunie, Navrom Delta a efectuat 4 curse, consumând 4,5 tone de motorină", a declarat Nicolae Chichi, directorul executiv al Navrom Delta.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2022, 00:22)
> Deşi achiziţia publică s-a finalizat la sfârşitul lunii aprilie, contractul de subvenţie a fost semnat de-abia pe 28 martie, iar ministerul a refuzat să facă vreo plată aferentă lunii în care a întârziat semnarea contractului.
Eroare de tipar si e vorba de 28 mai?