Numărul tranzacţiilor cu cardul a crescut în 12 noiembrie, de Black Friday, cu aproape 10% comparativ cu ediţia precedentă, suma medie cheltuită online cu cardul fiind de aproximativ 370 lei, în creştere tot cu circa 10% faţă de 2020, potrivit Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăţi electronice din România.
Datele companiei arată că anul acesta, de Black Friday, au fost procesate, în medie, 67 de tranzacţii pe minut, iar vârful de tranzacţii procesate s-a înregistrat în intervalul orar 14:00-15:00. Cea mai mare tranzacţie procesată de Netopia Payments în ziua când majoritatea comercianţilor parteneri au desfăşurat campania promoţională s-a ridicat la peste 77.000 lei, informează compania într-un comunicat remis redacţiei.
În ceea ce priveşte categoriile de produse preferate de români cu ocazia Black Friday 2021, în topul achiziţiilor online s-au aflat: mobilierul, produsele electro-IT, articolele de fashion, dar şi produsele pentru casă şi grădină.
Conform reprezentanţilor NETOPIA Payments, două treimi din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2021 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulţi dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului.
"Suntem întotdeauna alături de comercianţii noştri parteneri, mai ales cu ocazia unui eveniment foarte important pentru ei, aşa cum este Black Friday, astfel încât să eliminăm orice dificultate care ar putea apărea în procesul de comandă. Venim constant cu optimizări pentru a le oferi partenerilor noştri, dar şi clienţilor lor finali un proces de plată rapid şi eficient, într-una dintre cele mai aglomerate perioade din industria de ecommerce de-a lungul unui an", a declarat Antonio Eram, CEO şi Fondator NETOPIA Payments.
Deşi ziua de 12 noiembrie a reprezentat un vârf de comenzi, în continuare volumele de tranzacţii procesate de Netopia Payments în această săptămână sunt cu peste 30% mai mari decât într-o zi obişnuită, ceea ce subliniază faptul că mare parte dintre comercianţii parteneri nu se rezumă la o singură zi pentru campania de Black Friday, ci la o perioadă promoţională mai extinsă, se menţionează în comunicat.